REKLAMA

Ferrari 250 GTO – nowy najdroższy samochód świata

Ferrari 250 GTO z 1962 roku to prawdziwy rarytas. Świadczy o tym zawrotna suma, za jaką auto zmieniło właściciela. Na aukcji w Monterey ktoś zapłacił rekordową kwotę niemal 48,5 mln dolarów.

Ferrari 250 GTO z 1962 roku Materiały prasowe
Ferrari 250 GTO z 1962 roku, fot. RM Sotheby's

Tym samym, znajdując nowego właściciela za sumę 48,405 mln dolarów, Ferrari 250 GTO z 1962 roku stało się nowym najdroższym samochodem, jaki sprzedany został w ramach aukcji.

Dla przypomnienia, w tym roku podobny samochód, Ferrari 250 GTO z 1963 roku, zostało sprzedane za absolutnie rekordową cenę 70 mln dolarów pewnemu biznesmenowi. Natomiast egzemplarz, o którym piszemy, to najdroższe auto sprzedane w ramach oficjalnej licytacji.

Prowadzona przez RM Sotheby’s aukcja w amerykańskim Monterey przyciągnęła wielu zamożnych kolekcjonerów zabytkowych samochodów. Już sam początek aukcji pokazał, że tanio nie będzie.

REKLAMA

REKLAMA

Ferrari 250 GTO z 1962 roku Materiały prasowe
Ferrari 250 GTO z 1962 roku, fot. RM Sotheby's

Cena startowa to zawrotne 33 miliony dolarów. Licytacja była bardzo zacięta, aż w końcu zakończyła się na kwocie 44 mln dolarów. Po doliczeniu wszystkich dodatkowych opłat (które wyniosły, bagatela, niemal 4,5 mln dolarów), ostateczna wartość auta sięgnęła wspomnianej wyżej sumy 48,405 mln dolarów.

Poprzedni rekord najdroższego samochodu sprzedanego na aukcji należał – a jakże – do Ferrari 250 GTO. W 2014 roku szczęśliwy nabywca dał za egzemplarz z 1962 roku ponad 38 mln dolarów.

Powiedzmy jeszcze nieco więcej o samym aucie. Jest nim Ferrari 250 GTO z 1962 roku, model o numerze podwozia 3413. Trzeci z zaledwie 36 zbudowanych egzemplarzy. To pokazuje, dlaczego limitowane edycje supersamochodów są tak pożądane przez kolekcjonerów i zyskują na wartości już po wyjeździe z salonu.

REKLAMA

Ferrari 250 GTO z 1962 roku Materiały prasowe
Ferrari 250 GTO z 1962 roku, fot. RM Sotheby's

Jakby tego było mało, wyjątkowości pojazdowi dodaje fakt, że był jednym z zaledwie czterech egzemplarzy podrasowanych w tym czasie przez Scaglietti aut z nadwoziem Series II GTO/64.

Samochód ten był początkowo używany jako pojazd testowy Ferrari. Brał też udział w zawodach, takich jak Targa Florio w 1962 roku, kiedy to za kierownicą zasiadł mistrz Formuły 1 Phil Hill.

REKLAMA

REKLAMA

Ferrari 250 GTO z 1962 roku Materiały prasowe
Ferrari 250 GTO z 1962 roku, fot. RM Sotheby's

W tym samym roku egzemplarz ten zwyciężył w mistrzostwach Italian GT, a w kolejnych dwóch latach zwyciężył w wyścigu Targa Florio w swojej klasie. Łącznie w latach 1962-1965 auto odniosło 15 zwycięstw.

Na koniec słowo o poprzednim właścicielu. Okazuje się, że ostatnia sprzedaż tego egzemplarza miała miejsce w 2000 roku, a zakupu dokonał były dyrektor w Microsofcie dr Greg Whitten, znany kolekcjoner samochodów. Personalia nowego właściciela nie są znane, podobnie jak suma, za jaką w 2000 roku Whitten stał się jego posiadaczem.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA