REKLAMA

Ferrari 488 GT Modificata: torowa bestia z Maranello

Ferrari zaprezentowało dziś model 488 GT Modificata. Przeznaczeniem samochodu jest tor wyścigowy, a konstrukcja czerpie garściami z modeli 488 GT3 oraz 488 GTE.

Ferrari 488 GT Modificata fot. materiały prasowe
Ferrari 488 GT Modificata

Najnowsza wyczynowa broń włoskiej marki z siedzibą w Maranello nazywa się Ferrari 488 GT Modificata. To limitowana edycja, w której połączono rozwiązania i technologie wykorzystane w Ferrari 488 GT3 oraz Ferrari 488 GTE. Co ważne, tym autem nie można wyjechać na drogi publiczne, ponieważ ma wyłącznie homologację na tor. Do wykorzystania na przykład podczas imprez przeznaczonych dla posiadaczy Ferrari.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

REKLAMA

Ferrari 488 GT Modificata – silnik i napęd

Ferrari 488 GT Modificata korzysta z 4-litrowego silnika V8 twin turbo, którego moc została zwiększona modyfikacjami elektroniki do wartości rzędu 700 KM. To więcej, niż w rasowych 488 GT3 oraz 488 GTE i więcej, niż wytrzymałaby standardowa skrzynia biegów czy seryjne sprzęgło. Dlatego też tutaj podzespoły te zostały odpowiednio wzmocnione, a przekładnia zyskała zmienione przełożenia.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ferrari 488 GT Modificata – nadwozie i wnętrze

Producent sugeruje, żeby o możliwościach Ferrari 488 GT Modificata myśleć w kategoriach „hybrydy doskonałej”, łączącej najlepsze cechy i rozwiązania wspominanych już 488 GT3 oraz 488 GTE.
Inżynierowie Ferrari popracowali nad podkręceniem aerodynamiki, zapewniając większą siłę docisku, zwłaszcza w przedniej części.

Dzięki wykorzystaniu bogatego doświadczenia, zdobywanego w wielu seriach wyścigowych, przyrost docisku na przodzie uzyskano bez zwiększania łącznego oporu aerodynamicznego. Jak podaje producent, łączna siła, z jaką powietrze opływające karoserię dociska auto do toru, odpowiada 1000 kilogramów przy prędkości 230 km/h.

Dodajmy jeszcze, że podobnie jak w Ferrari 488 GTE, tak i tu skorupa nadwozia wykonana jest niemal całkowicie z karbonu, z wyjątkiem dachu, do którego wykorzystano aluminium. Hamulce to także najwyższa półka. Konstrukcja rodem z wyścigowych egzemplarzy została opracowana w ścisłej kooperacji z Brembo. Z kolei wyczynowy układ ABS pochodzi z 488 GT3 Evo 2020, ale został ustawiony pod kątem charakterystyki 488 GT.

Wspomnieliśmy, że Ferrari 488 GT Modificata jest ściśle limitowanym modelem. Ale to nie wszystko. Zaszczytu zaparkowania w swoim własnym garażu pierwszych produkcyjnych egzemplarzy dostąpić mogą jedynie ci, którzy są członkami elitarnej grupy Club Competizioni GT, w ramach której modele Ferrari bez homologacji drogowej (od Ferrari F40 Competizione po 488 GT3 i 488 GTE) startują w zamkniętych zawodach. Dodajmy, że w przyszłym roku seria Club Competizioni GT obejmie wyścigi na kultowych torach Monza, Suzuka czy Nurburgring, a także Virginia International Raceway oraz Watkins Glen.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA