Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Ferrari 488 Pista

Ferrari przygotowuje na salon samochodowy w Genewie gorącą premierę. Jest nią Ferrari 488 Pista - podrasowana wersja modelu 488 GTB.

Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista

Ferrari 488 Pista już swoją nazwą wskazuje, że jego przeznaczeniem jest szybka jazda na torze. Pista bowiem po włosku oznacza właśnie "tor". Nowe Ferrari ma utrzeć nosa McLarenowi 720S.

Samochód jest odchudzoną o 90 kilogramów i wzmocnioną o 50 KM wersją seryjnego 488 GTB. Masa "na sucho" sięga zaledwie 1280 kilogramów, co uzyskano przez użycie lekkich materiałów.

Utrata masy i wzmocnienie silnika skutkuje piorunującymi wręcz osiągami. Najmocniejszy silnik V8 w historii marki generuje z pojemności 3,9 litra maksymalną moc 711 koni mechanicznych i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego (wzrost o 10 Nm).

Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista

Dzięki temu Ferrari 488 Pista katapultuje się od 0 do 100 km/h w czasie niespełna 2,9 sekundy, a sprint od 0 do 200 km/h trwa zaledwie 7,6 sekundy. Maksymalna prędkość samochodu sięga natomiast 340 km/h. Dla porównania, model GTB "setkę" osiąga w 3 sekundy, 200 km/h w 8,3 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 330 km/h.

Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista

Kierując się doświadczeniem i wiedzą zdobytą podczas startów w mistrzostwach FIA WEC (World Endurance Championship), inżynierowie przeszczepili kilka rozwiązań z Ferrari 488 GTE i 488 Challenge, zwiększając na przykład docisk aerodynamiczny o 20 proc., w stosunku do modelu 488 GTB.

Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista

Ferrari 488 Pista korzysta z rozwiązań swoich wyścigowych kuzynów również w obrębie tylnego spoilera, inspirowanego Formułą 1 dolotu S-duct czy zmodyfikowanych wlotów powietrza i dyfuzora. Ma też bardziej surowe brzmienie od swojego "cywilnego" odpowiednika.

Więcej szczegółów poznamy podczas salonu samochodowego w Genewie, gdzie model zostanie oficjalnie zaprezentowany.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij