[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Ferrari 488 Pista (Genewa 2018)

Ferrari przygotowało na salon samochodowy w Genewie gorącą premierę. Jest nią Ferrari 488 Pista - podrasowana wersja modelu 488 GTB.

Ferrari 488 Pista (Genewa 2018) Ferrari 488 Pista (Genewa 2018)

Ferrari 488 Pista już swoją nazwą wskazuje, że jego przeznaczeniem jest szybka jazda na torze. Pista bowiem po włosku oznacza właśnie "tor". Nowe Ferrari ma utrzeć nosa McLarenowi 720S.

Samochód jest odchudzoną o 90 kilogramów i wzmocnioną o 50 KM wersją seryjnego 488 GTB. Masa "na sucho" sięga zaledwie 1280 kilogramów, co uzyskano przez użycie lekkich materiałów.

REKLAMA

Ferrari 488 Pista (Genewa 2018) Ferrari 488 Pista (Genewa 2018)

Utrata masy i wzmocnienie silnika skutkuje piorunującymi wręcz osiągami. Najmocniejszy silnik V8 w historii marki generuje z pojemności 3,9 litra maksymalną moc 711 koni mechanicznych i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego (wzrost o 10 Nm).

REKLAMA

Ferrari 488 Pista (Genewa 2018) Ferrari 488 Pista (Genewa 2018)

Dzięki temu Ferrari 488 Pista katapultuje się od 0 do 100 km/h w czasie niespełna 2,9 sekundy, a sprint od 0 do 200 km/h trwa zaledwie 7,6 sekundy. Maksymalna prędkość samochodu sięga natomiast 340 km/h. Dla porównania, model GTB "setkę" osiąga w 3 sekundy, 200 km/h w 8,3 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 330 km/h.

REKLAMA

Ferrari 488 Pista (Genewa 2018) Ferrari 488 Pista (Genewa 2018)

Kierując się doświadczeniem i wiedzą zdobytą podczas startów w mistrzostwach FIA WEC (World Endurance Championship), inżynierowie przeszczepili kilka rozwiązań z Ferrari 488 GTE i 488 Challenge, zwiększając na przykład docisk aerodynamiczny o 20 proc., w stosunku do modelu 488 GTB.

REKLAMA

Ferrari 488 Pista (Genewa 2018) Ferrari 488 Pista (Genewa 2018)

Ferrari 488 Pista korzysta z rozwiązań swoich wyścigowych kuzynów również w obrębie tylnego spoilera, inspirowanego Formułą 1 dolotu S-duct czy zmodyfikowanych wlotów powietrza i dyfuzora. Ma też bardziej surowe brzmienie od swojego "cywilnego" odpowiednika.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij