[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Ferrari 488 Pista Spider

Podczas konkursu elegancji Pebble Beach w Kalifornii swój gorący debiut miało Ferrari 488 Pista Spider, czyli otwarta wersja pokazanego w Genewie modelu 488 Pista.

Ferrari 488 Pista Spider Ferrari 488 Pista Spider, fot. Ferrari

Ferrari 488 Pista Spider to model zbudowany według tego samego przepisu, co jego odpowiednik w zamkniętym nadwoziu. Priorytetami dla inżynierów było odtworzenie wyścigowego ducha w czystej i efektywnej formie. Z jedną bardzo istotną różnicą, którą jest otwierany dach.

Dach RHT (Retractable Hard Top), czyli opatentowany przez Ferrari system otwierania sztywnego dachu, pozwala w zaledwie 14 sekund przekształcić auto w nadwoziu coupé w jeszcze bardziej efektowne cabrio.

REKLAMA

REKLAMA

Ferrari 488 Pista Spider Ferrari 488 Pista Spider, fot. Ferrari

Co znajdziemy pod maską modelu 488 Pista Spider? Pracuje tu 720-konny silnik V8 twin-turbo o pojemności 3,9 litra, tegoroczny zdobywca prestiżowej nagrody "Engine of The Year". Jednostka została opracowana i rozwinięta na podstawie doświadczeń z wyścigowych modeli 488 Challenge i 488 GTE.

Kierując się doświadczeniem i wiedzą zdobytą podczas startów w mistrzostwach FIA WEC (World Endurance Championship), inżynierowie przeszczepili ponadto kilka rozwiązań z Ferrari 488 GTE i 488 Challenge, zwiększając na przykład docisk aerodynamiczny o 20 proc., w stosunku do modelu 488 GTB.

REKLAMA

Ferrari 488 Pista Spider Ferrari 488 Pista Spider, fot. Ferrari

Ferrari 488 Pista korzysta z rozwiązań swoich wyścigowych kuzynów również w obrębie tylnego spoilera, inspirowanego Formułą 1 dolotu S-duct czy zmodyfikowanych wlotów powietrza i dyfuzora. Ma też bardziej surowe brzmienie od swojego "cywilnego" odpowiednika.

Jeśli chodzi o osiągi, to obiecane przez producenta jest przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 2,85 s – czyli tak jak coupe. Z kolei pierwsze 200 km/h od startu Spider osiąga w zaledwie 8 sekund, podczas gdy coupe robi to w 7,6 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu określona przez Ferrari to 340 km/h, czyli podobnie, jak w przypadku zamkniętego modelu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA