Ferrari 812 Competizione i 812 Competizione A - premiera

Ferrari 812 Competizione i 812 Competizione A to podrasowane wersje modeli 812 Superfast i 812 GTS. Oba te wyjątkowe pojazdy otrzymują potężny silnik V12, kręcący się aż do 9500 obr./min.

Ferrari 812 Competizione i 812 Competizione A fot. materiały prasowe
Ferrari 812 Competizione i 812 Competizione A

Podczas zakończonej właśnie konferencji prasowej Ferrari zaprezentowało dwa nowe modele, oparte na serii 812 i napędzane najmocniejszym spalinowym silnikiem, jaki montowano w produkcyjnych modelach z Maranello. Pierwszy to Ferrari 812 Competizione, czyli wariant z nadwoziem coupe, uzupełniający ofertę 812 Superfast, który swoją premierę miał w 2017 roku. Drugi to Ferrari 812 Competizione A (jak Aperta) – to ten z otwartym dachem w stylu targa. Ten zastąpi z kolei model 812 GTS, którego debiut to wrzesień 2019 roku.

REKLAMA

Ferrari 812 Competizione Afot. materiały prasowe
Ferrari 812 Competizione A

Ferrari 812 Competizione – silnik i napęd

Co pod maską? Najnowsza ewolucja wolnossącego potwora V12 o pojemności 6,5 litra, który generuje moc 830 KM i moment obrotowy 692 Nm – o 30 KM i 26 Nm mniej niż w Superfast. Silnik kręci się teraz do, uwaga, aż 9500 obrotów na minutę – najwięcej w jakimkolwiek drogowym modelu Ferrari w historii, a moc maksymalna osiągana jest przy 9250 obr./min. Silnik uległ kilku istotnym modyfikacjom, mającym na celu wykrzesanie jeszcze większych pokładów „szaleństwa”.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Model 812 Competizione waży na sucho zaledwie 1487 kg, co jak na napędzany 12-cylindrowym silnikiem model jest wynikiem bardzo dobrym. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h nowy wariant 812 potrzebuje zaledwie 2,85 sekundy, a 200 km/h pojawia się na liczniku w 7,5 s po starcie. Maksymalna prędkość – 340 km/h. Patrząc na liczby, w porównaniu do 812 Superfast mamy tę samą prędkość maksymalną i niemal identyczny czas sprintu do „setki”, ale już do 200 km/h Competizione startuje w czasie o 0,4 s krótszym od poprzednika, szczycąc się poprawą stosunku masy do mocy z 1,9 kg/KM do 1,79 kg/KM.

Ferrari 812 Competizione Afot. materiały prasowe
Ferrari 812 Competizione A

W przypadku otwartej wersji 812 Competizione A, dane nie zostały jeszcze podane, ale ze względu na większą masę osiągi będą minimalnie gorsze. Przypomnijmy, że w 812 GTS czas od 0 do 200 km/h wynosił 8,3 s.

Idźmy dalej. Zmodyfikowana została skrzynia biegów. Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia zmienia teraz biegi o 5 proc. szybciej. Jak zdradza producent, przełożenia skrzyni zostały przeniesione z modelu Superfast, ale podniesienie maksymalnych obrotów silnika pozwoliło wykrzesać z napędu więcej „sportu”.

Ferrari 812 Competizionefot. materiały prasowe
Ferrari 812 Competizione

Najciekawszym jednak elementem nowych 812 Competizione jest układ czterech skrętnych kół, przy czym skręcają się one niezależnie, o kąt dostosowany do aktualnych potrzeb, czytaj warunków jazdy, prędkości czy siły odśrodkowej w szybko pokonywanym zakręcie.

Wiemy już, że powstanie zaledwie 999 sztuk Ferrari 812 Competizione i 599 egzemplarzy 812 Competizione A. Jeśli w tej chwili chwytacie za telefon, żeby skontaktować się z najbliższym przedstawicielem Ferrari, to jest już na to za późno. Cała seria została wyprzedana na pniu, pomimo ceny – ok. pół miliona euro za coupe i blisko 580 tys. euro za targę. Dlatego zachęcamy do przejrzenia galerii zdjęć i podzielenia się opinią. To nic nie kosztuje.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA