[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Ferrari F8 Tributo (Genewa 2019)

Ferrari T8 Tributo to najnowszy model włoskiej marki. Rasowy supersamochód zadebiutował na salonie samochodowym w Genewie.

Ferrari F8 Tributo (Genewa 2019) Ferrari F8 Tributo (Genewa 2019)

Więcej mocy, większy docisk, mniejsza masa i opory powietrza. Wszystko to nawet w połowie nie opisuje najnowszego dzieła inżynierów i stylistów z Maranello. Mowa o Ferrari F8 Tributo, który został oficjalnie odsłonięty na salonie samochodowym w Genewie.

Zobacz także: gorące premiery Genewa Motor Show 2019

Ferrari F8 Tributo – więcej mocy, mniej masy

Kiedy w 2015 roku na salonie w Genewie pojawiło się Ferrari 488 GTB, bezpośredni i godny następca Ferrari 458 Italia, zachwytom nie było końca. Czas leci nieubłaganie i oto 488 GTB musi zejść ze sceny, ustępując miejsca nowemu. Zapowiada się, że nowe jest znów o wiele lepsze.

Do napędu Ferrari F8 Tributo służy sprawdzony i wielokrotnie nagradzany silnik V8, który w tym modelu został dodatkowo wzmocniony. Jest to najmocniejsze V8, jakie kiedykolwiek stworzyli specjaliści z Maranello dla cywilnego samochodu.

REKLAMA

Ferrari F8 Tributo (Genewa 2019) Ferrari F8 Tributo (Genewa 2019)

Podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 3,9 litra generuje aż 720 koni mechanicznych mocy (185 KM z 1 litra pojemności) i nie mniej imponujące 770 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. To wynik dokładnie na poziomie topowego Ferrari 488 Pista, prezentowanego w Genewie rok temu.

Te parametry oznaczają przyrost o 50 KM i 10 Nm względem Ferrari 488 GTB. Przekłada się to na szybszy sprint od 0 do 100 km/h, który trwać będzie 2,9 sekundy – o 0,1 sekundy szybciej niż w 488 GTB. Idźmy dalej.

Przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmie kierowcy zaledwie 7,8 sekundy (o pół sekundy mniej niż w 488 GTB), a rozpędzanie kończy się dopiero przy 340 km/h – na poziomie 488 Pista i o 10 km/h więcej niż w 488 GTB.

REKLAMA

Ferrari F8 Tributo (Genewa 2019) Ferrari F8 Tributo (Genewa 2019)

Tak kosmiczne osiągi uzyskano nie tylko dzięki przyrostowi mocy, ale też poprzez odchudzenie samochodu. F8 Tributo jest o 40 kilogramów lżejsze niż odchodzące na emeryturę 488 GTB. Masa Ferrari F8 Tributo to zaledwie 1330 kg.

Na koniec jeszcze kilka słów o pakiecie aerodynamicznym. Otóż, jak podaje Ferrari w komunikacie, wydajność aerodynamiczna uległa poprawie o kolejnych 10 proc. w stosunku do i tak już bardzo opływowego 488 GTB. Z kolei docisk wzrósł o 15 proc.

Ferrari wraz z nowym modelem odwołuje się do swoich legend. Jeśli chodzi o stylistykę Ferrari F8 Tributo, wyraźnie widać inspirację modelem 308 GTB, z podwójnymi lampami z tyłu, czy nawet do kultowego Ferrari F40, z którego zaczerpnięto design pokrywy silnika.

Zobacz także: Skoda Kamiq - nowy SUV w rodzinie

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij