[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Ferrari F8 Tributo Novitec – 2,7 s do „setki”

Ferrari T8 Tributo jest bardzo szybkim samochodem, bez wątpienia. Tuningowa firma Novitec ma jednak nieco inne zdanie i przygotowała swoją wizję włoskiego superauta.

Ferrari F8 Tributo Novitec Ferrari F8 Tributo Novitec

Ferrari F8 Tributo debiutowało w 2019 roku na salonie samochodowym w Genewie jako godny następca Ferrari 488 GTB. Więcej mocy, większy docisk, mniejsza masa i opory powietrza. Wszystko to nawet w połowie nie opisuje dzieła inżynierów i stylistów z Maranello.

Tunerzy, tacy jak specjalizująca się w przeróbkach samochodów Ferrari firma Novitec Rosso, nie znają jednak świętości i bez wahania wzięli na warsztat Ferrari F8 Tributo. Trzeba przyznać, że efekt końcowy w wykonaniu zarejestrowanej w Bawarii marki, jest wyjątkowo smaczny, bo i wygląd auta nie został w żadnym razie „zepsuty”.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Ferrari F8 Tributo Novitec – silnik i napęd

Zacznijmy od silnika. Dla speców tuningowych nie ma pojęcia „wystarczająco dużo mocy”. Stąd też decyzja o podkręceniu fabrycznego V8 twin turbo o pojemności 3,9 litra, który w oryginale oferuje 720 KM (aż 185 KM z 1 litra pojemności) i 770 Nm.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Te parametry, przypomnijmy, oznaczają przyrost o 50 KM i 10 Nm względem poprzednika – Ferrari 488 GTB. Przekłada się to na szybszy sprint od 0 do 100 km/h, który trwa 2,9 sekundy – o 0,1 sekundy szybciej niż w 488 GTB. Z kolei rozpędzanie kończy się dopiero przy 340 km/h – to wynik na poziomie 488 Pista i o 10 km/h więcej niż w 488 GTB.

Wróćmy jednak do wersji Novitec. Tutaj tunerzy dodali od siebie 67 KM mocy i 112 Nm momentu obrotowego. Maksymalnie zatem F8 Tributo od Novitec dysponuje mocą 787 KM i momentem obrotowym 882 Nm, z maksimum przy 3000 obr./min. Jak przekłada się to na osiągi?

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa w stuningowanym Ferrari zaledwie 2,7 sekundy, a maksymalna prędkość lekko przekraczać ma fabryczne 340 km/h. Jest czym pojechać!

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany w obszarze silnika to nie koniec. Novitec montuje też własny układ wydechowy o wyczynowej charakterystyce, którą zamówić można w wersji z czystym lub elektronicznie wzmacnianym brzmieniem.

Poza tym poczyniono modyfikacje w zawieszeniu, gdzie nowe sprężyny pozwoliły obniżyć auto o dodatkowe 35 mm, zdaniem tunera zauważalnie poprawiając prowadzenie. Co ciekawe, zmiany są niezależne od tego, czy w wyposażeniu znalazł się system unoszenia przodu, a co więcej, tuner może takowy system dodatkowo zamontować, jeśli auto wyjechało z fabryki bez niego, a właściciel zmienił zdanie i chce podjeżdżać pod krawężniki bez ryzyka uszkodzenia zderzaka.

Na koniec zmiany stylistyczne, które są właściwie symboliczne i ograniczają się do obręczy kół Vossen o średnicy 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu, dostępnych w 72 wariantach kolorystycznych. W kabinie natomiast znaleźć się może więcej skóry i Alcantary, w dodatkowych odcieniach, innych niż seryjne.

Wygląda to wszystko bardzo „smacznie”, prawda? I pokazuje, że dobry tuning nie oznacza obwieszenia auta spoilerami. Co powiecie na taki tuning?

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA