Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ
8



OCEŃ
5.0

Ferrari FXX-K Evo - skrzydlata bestia z Maranello

Ferrari zaprezentowało właśnie najbardziej ekstremalną wersję flagowego LaFerrari, która nazywa się FXX-K Evo i jest niewiarygodnie szybka.

Ferrari FXX K Evo Ferrari FXX K Evo

Pamiętacie zapewne historię powstania Ferrari FXX, która bazowała na modelu Enzo. Powstało zaledwie 31 sztuk, z czego jedna trafiła do Michaela Schumachera. Z 6,2-litrowego wolnossącego silnika V12 wyciśnięto 800 KM, które katapultowały ważące 1155 kg auto w 2,5 sekundy do "setki".

Podobny zabieg powtórzono w przypadku LaFerrari i tak narodziło się FXX-K, bazujące na hybrydowym hipersamochodzie. Pracuje tu znany silnik V12 o pojemności 6,3 litra i mocy 860 KM, który współpracuje z jednostką elektryczną o mocy 190 KM.

Ferrari FXX K Evo Ferrari FXX K Evo

Wspólnie, współpracujące ze sobą silniki dają łączną moc maksymalną 1050 KM i ponad 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trzeba dodać, że tak jak FXX, tak i FXX-K są przeznaczone do jazdy na torze.

Teraz pojawiła się jeszcze bardziej ekstremalna odmiana o nazwie FXX-K Evo, zaprezentowana podczas wydarzenia Finali Mondiali w Mugello. To niesamowite, jak z już "hardkorowego" FXX-K inżynierowie wycisnęli siódme poty i opracowali maszynę, która wspomnianą wersję zostawia dość daleko w tyle.

Ferrari FXX K Evo Ferrari FXX K Evo

Ponad rok zajęły prace w tunelu aerodynamicznym oraz na komputerowych modelach. Efekt jest powalający. Pakiet Evo przynosi bowiem znaczące zwiększenie siły docisku, bo aż o 23 proc. względem modelu FXX-K i o 75 proc. w porównaniu do "zwykłego" LaFerrari.

Przy prędkości 200 km/h docisk jest równy 640 kg, a przy prędkości maksymalnej rośnie do wartości 830 kg. Jak podaje producent, jest to poziom wyścigowych bolidów serii GT3 i GTE. Takie siły wymagały oczywiście modyfikacji podwozia i zawieszenia. Co ciekawe, wersja Evo wcale nie jest cięższa od swojej bazy.

Ferrari FXX K Evo Ferrari FXX K Evo

Producent podaje, że testy wersji Evo to około 5000 kilometrów jazd w ramach rozwijania maszyny oraz 15000 kilometrów jazd sprawdzających trwałość samochodu.

Na koniec wnętrze, w którym znalazła się nowa kierownica, mocno inspirowana tą z bolidu F1, a także nowy, większy ekran wyświetlający widok z kamery cofania i pokazujący wskazania telemetrii i stanu układu hybrydowego.

Ferrari FXX K Evo Ferrari FXX K Evo

Pakiet Evo dostępny będzie dla najbardziej elitarnych klientów marki zarówno jako komplet z autem lub jako dodatek do już posiadanego FXX-K. Ceny nie są znane, ale jak to mówią - jeśli pytasz o cenę, to znaczy, że cię nie stać...

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij