REKLAMA

Ferrari Monza SP1 Novitec - niemiecki tuning ikony

Ferrari Monza SP1 to unikalny samochód, powstały w mocno ograniczonej liczbie, w ramach serii Icona. Wyjątkowy charakter nie przeszkadza jednak niemieckiemu tunerowi, żeby dodać co nieco od siebie. Oto efekt tych prac.

Ferrari Monza SP1 Novitec fot. materiały prasowe
Ferrari Monza SP1 Novitec

Novitec to niemiecki tuner, który specjalizuje się w przerabianiu samochodów Ferrari (tym zajmuje się Novitec Rosso), ale nie pogardzą także Lamborghini (Novitec Torado) czy Maserati (Novitec Tridente). Tym razem na warsztat wzięty został Ferrari Monza SP1, który jest jednym z zaledwie 499 egzemplarzy, jakie w ogóle powstaną – w dwóch wersjach: SP1 (jednomiejscowa) oraz SP2 (z miejscem dla dwojga).

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

REKLAMA

Pod maską Ferrari Monza SP1 pracuje maszyneria zapożyczona z Ferrari 812 Superfast. Mamy tu zatem potężny silnik V12 o pojemności 6,5 litra. Moc 810 KM i moment obrotowy 718 Nm zwiastują niesamowite osiągi. Rzeczywiście, na sprint od 0 do 100 km/h nie potrzeba nawet trzech sekund. Pierwsza „setka” na liczniku pojawia się już po 2,9 sekundy. Druga raptem pięć sekund później. Rozpędzanie kończy się dopiero przy 300 km/h.

Rzecz jasna, inżynierowie Novitec nie mogli tego tak zostawić i wprowadzili kilka istotnych zmian tu i ówdzie. W efekcie silnik po przeróbkach generuje moc 844 KM i moment obrotowy 780 Nm, które pozwalają skrócić czas sprintu od 0 do 100 km/h o 0,1 sekundy. Tuner obiecuje ponadto, że lepsze przyspieszanie dotyczy całego zakresu obrotów silnika.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Co zmieniono w tym samochodzie? Między innymi układ wydechowy, który pokryto szczerym złotem dla lepszego odprowadzania ciepła. Inne modyfikacje to między innymi zawieszenie obniżone o 35 mm, a także kute felgi Vossen o średnicy 21 i 22 cali.

Ferrari Monza SP1 Novitecfot. materiały prasowe
Ferrari Monza SP1 Novitec

Tacy specjaliści w swoim fachu, jak przedstawiciele Novitec Rosso, dobrze wiedzą, że z wyglądem fabrycznych modeli Ferrari nie można za wiele zrobić, żeby nie zepsuć końcowego efektu. Dlatego tutaj ograniczono się do personalizacji wnętrza, z użyciem skóry i Alcantary w dowolnie wybranym przez klienta kolorze. I to by było na tyle.

Aha, przeróbki dostępne są nie tylko dla Monzy SP1. Jeśli, tak jak choćby Zlatan Ibrahimovic, macie w swoim garażu wersję SP2, też możecie zadzwonić do Niemiec i poprosić o przygotowanie tuningowego pakietu. Są chętni? Wiemy, że po Polsce jeździ na pewno jeden egzemplarz Monzy SP1, ale może jest ich już więcej?

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA