REKLAMA

Ferrari SF90 Spider: 1000 KM pod gołym niebem

Ferrari SF90 Spider to pierwszy w historii marki model z otwartym nadwoziem i napędem plug-in hybrid i jednocześnie najmocniejszy Spider, jaki powstał w Maranello. A jego wygląd – to już czysta finezja.

Ferrari SF90 Spider materiały prasowe
Ferrari SF90 Spider

Podczas prezentacji prowadzonej online, Ferrari zaprezentowało światu otwartą wersję swojej 1000-konnej hybrydy plug-in, modelu SF90 Stradale. Nazywa się Ferrari SF90 Spider i oprócz napędu zapożyczonego od Stradale, ma przede wszystkim elegancki i wysmakowany wygląd – zarówno z zamkniętym dachem, jak i – przede wszystkim – z otwartym.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Ferrari SF90 Spider – nadwozie i składany dach

Wygląd Ferrari SF90 Spider nikogo nie pozostawia obojętnym, bo trzeba przyznać, że jest zmyślnym połączeniem klasyki z nowoczesnością. A w takiej sytuacji zawsze ścierać się będą opinie miłośników stylu retro z tymi, którzy patrzą jedynie w przyszłość.

Przejdźmy jednak do samego dachu. Jak mówi producent, jest to najnowsza odsłona sztandarowej konstrukcji Ferrari Retractable Hard Top, która zadebiutowała w 2011 roku w modelu California. W przypadku Ferrari SF90 Spider sztywny dach składa się w czasie zaledwie 14 sekund i nie trzeba się do tego zatrzymywać na poboczu czy parkingu. Co więcej, nowoczesna konstrukcja po złożeniu zabiera tylko 100 litrów przestrzeni, w przeciwieństwie do tradycyjnego systemu, który wymaga między 150-200 litrów. Dach SF90 Spidera jest też o 40 kg lżejszy od konwencjonalnego, składanego hard topu.

Ferrari SF90 Spidermateriały prasowe
Ferrari SF90 Spider

Warto poza tym podkreślić fakt, że priorytetem dla inżynierów była aerodynamika, bo tu także, jak w SF90 Stradale, przy prędkości 250 km/h docisk aerodynamiczny sięga 390 kg, co jest absolutnie świetnym wynikiem dla drogowego samochodu.

REKLAMA

REKLAMA

Ferrari SF90 Spider – napęd

Warto wspomnieć jeszcze o napędzie. Ferrari SF90 Stradale to drugi – po LaFerrari – hybrydowy model ze stajni z Maranello, a SF90 Spider przejął rozwiązanie ze Stradale w całości. Nowoczesny hipersamochód jest zatem hybrydą typu plug-in, która oprócz iście sportowych osiągów oferuje możliwość pokonania 25 kilometrów na samym prądzie. Ale oprócz tego jest też najmocniejszym drogowym modelem typu Spider w historii marki.

Układ składa się przede wszystkim z silnika benzynowego, którym jest turbodoładowana jednostka V8 o pojemności 4,0 litrów. Generuje ona moc 780 koni mechanicznych i potężne 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samo to mogłoby spokojnie wystarczyć do napędzania tego 4,7-metrowej długości i niemal 2-metrowej szerokości kolosa. Ale inżynierowie poszli o wiele dalej. Zamontowali bowiem aż trzy dodatkowe silniki elektryczne, z których jeden umieszczono między jednostką V8 a 8-biegową, dwusprzęgłową przekładnią, a dwa pozostałe przy kołach przedniej osi.

Ferrari SF90 Spidermateriały prasowe
Ferrari SF90 Spider

W sumie dodatkowe silniki elektryczne dają moc 220 koni mechanicznych i jak podaje producent, łączna moc systemowa sięga aż 1000 KM. Ważące 1670 kg Ferrari SF90 Spider jest tylko o 100 kg cięższe od Stradale i potrzebuje tyle samo, bo zaledwie 2,5 sekundy na sprint do „setki” i zaledwie o 0,3 sekundy więcej, bo w sumie tylko 7 sekund, by rozpędzić się do 200 km/h. Maksymalna prędkość sięga 340 km/h.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Wspomnieliśmy, że SF90 Spider jest hybrydą plug-in. Dzięki baterii litowo-jonowej o pojemności 7,9 kWh, auto może pokonać na samym prądzie do 25 km. Co ciekawe, w trybie elektrycznym auto jest przednionapędowe i może jechać z prędkością nawet 135 km/h. Co więcej, cofanie w Ferrari SF90 Stradale odbywa się tylko z użyciem jednostki elektrycznej, żeby umożliwić bezszelestne manewrowanie na miejskich uliczkach i parkingach.

Teraz już zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć tego niezwykle udanego modelu, topowego w gamie marki, jeśli chodzi o sam napęd, ale i technologiczne rozwiązania. Dajcie znać w komentarzach, czy SF90 Spider w ogóle wam się podoba.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA