Podczas prezentacji prowadzonej online, Ferrari zaprezentowało światu otwartą wersję swojej 1000-konnej hybrydy plug-in, modelu SF90 Stradale. Nazywa się Ferrari SF90 Spider i oprócz napędu zapożyczonego od Stradale, ma przede wszystkim elegancki i wysmakowany wygląd – zarówno z zamkniętym dachem, jak i – przede wszystkim – z otwartym.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Ferrari SF90 Spider – nadwozie i składany dach
Wygląd Ferrari SF90 Spider nikogo nie pozostawia obojętnym, bo trzeba przyznać, że jest zmyślnym połączeniem klasyki z nowoczesnością. A w takiej sytuacji zawsze ścierać się będą opinie miłośników stylu retro z tymi, którzy patrzą jedynie w przyszłość.
Przejdźmy jednak do samego dachu. Jak mówi producent, jest to najnowsza odsłona sztandarowej konstrukcji Ferrari Retractable Hard Top, która zadebiutowała w 2011 roku w modelu California. W przypadku Ferrari SF90 Spider sztywny dach składa się w czasie zaledwie 14 sekund i nie trzeba się do tego zatrzymywać na poboczu czy parkingu. Co więcej, nowoczesna konstrukcja po złożeniu zabiera tylko 100 litrów przestrzeni, w przeciwieństwie do tradycyjnego systemu, który wymaga między 150-200 litrów. Dach SF90 Spidera jest też o 40 kg lżejszy od konwencjonalnego, składanego hard topu.

Warto poza tym podkreślić fakt, że priorytetem dla inżynierów była aerodynamika, bo tu także, jak w SF90 Stradale, przy prędkości 250 km/h docisk aerodynamiczny sięga 390 kg, co jest absolutnie świetnym wynikiem dla drogowego samochodu.
Komentarze