[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Ferrari SP38 - jedyny egzemplarz na świecie

Ferrari prezentuje kolejny model, który powstał na specjalne zamówienie, w ramach programu "One-Off". Auto zostanie przekazane klientowi podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este 26 maja.

Ferrari SP38 Ferrari SP38

Ferrari SP38 to wyjątkowy, jedyny na świecie egzemplarz. Powstał na zamówienie "jednego z najbardziej wiernych i oddanych klientów Ferrari" - jak podaje producent. Samochód zostanie mu oficjalnie przekazany podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este, już 26 maja.

Wyjątkowy model SP38 bazuje na Ferrari 488 GTB, wykorzystując jego podwozie i napęd. Stylistycznie natomiast odbiega od swojego "dawcy" podzespołów tak daleko, jak to tylko możliwe. Agresywnie stylizowany supersamochód wygląda bardziej na pojazd koncepcyjny, niż na gotowe do jazdy po drogach publicznych auto.

REKLAMA

REKLAMA

Ferrari SP38 Ferrari SP38

Studio projektowe Ferrari miało za zadanie zrealizować sugestie przyszłego właściciela, który jest wielkim entuzjastą marki, z dużą pasją do wyścigów. Efekt końcowy określany jest jako "przepiękny supersamochód, odzwierciedlający piękno i innowacje drogowych samochodów Ferrari".

REKLAMA

Ferrari SP38 Ferrari SP38

Podobno projektanci czerpali inspirację z Ferrari F40. Przyznam jednak, że z tego kultowego modelu przeniesiono tu bardzo niewiele elementów. Właściwie to trudno doszukać się tu jakiegokolwiek podobieństwa, zwłaszcza że brakuje najbardziej charakterystycznego dla F40 elementu, w postaci ogromnego tylnego skrzydła. Jest tu jedynie spoiler, będący jego namiastką. Nie zabrakło jednak żebrowanej pokrywy silnika, która jest ukłonem w stronę legendy.

REKLAMA

REKLAMA

Ferrari SP38 Ferrari SP38

Z przodu Ferrari SP38 uwagę zwracają nienaturalnie wąskie - jak na Ferrari - światła. Są tak wąskie, że światła do jazdy dziennej przeniesiono niżej, na zderzak. Taki zabieg skutkuje przeniesieniem optycznego ciężaru samochodu na tył, który jest z kolei masywny i daje wrażenie solidnie osadzonego na drodze.

REKLAMA

Ferrari SP38 Ferrari SP38

Jeśli chodzi o kabinę, producent niestety nie ujawnił żadnych jej fotografii, zapewniając jedynie, że również jest jedyna w swoim rodzaju.

Czy zmiany zaszły także w kwestii silnika? Tego nie wiadomo, ale w zasadzie po co zmieniać coś, co świetnie sprawdza się w modelu 488 GTB? Mowa o 3,9-litrowym silniku V8 twin turbo, generującym standardowo moc 670 KM. Ewentualnie może to być silnik z wersji Pista - ten ma aż 720 KM mocy.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij