Ferrari SP48 Unica. Jedyny taki

Ferrari zaprezentowało właśnie wyjątkowy jak jego nazwa model SP48 Unica. To jeden z przedstawicieli serii One-Off, czyli samochodów budowanych na specjalne życzenie klienta.

Ferrari SP48 Unica fot. materiały prasowe
Ferrari SP48 Unica

Model Ferrari SP48 Unica został zaprojektowany w Ferrari Styling Centre pod okiem szefa designu Flavio Manzoniego. Samochód jest dwumiejscową berlinettą, czyli sportowym coupe, zbudowaną na platformie zaczerpniętej z modelu Ferrari F8 Tributo. Wprawne oko zauważy podobieństwa między tymi modelami, ale SP48 Unica jest pod względem stylistyki całkiem nowym rozdaniem.

REKLAMA

Ferrari SP48 Unicafot. materiały prasowe
Ferrari SP48 Unica

Zmienione zostały przednie światła, zderzak z efektownymi otworami wentylacyjnymi czy przetłoczenia na masce (a raczej pokrywie, bo silnik jest z tyłu). Nowe są tylne lampy, inne jest wykończenie w okolicy kabiny, nowe są wloty powietrza. Wreszcie całkiem zmieniony został dach samochodu. Jak wspomnieliśmy, to całkiem nowe auto, choć bazujące na już produkowanym.

Samochód prezentuje się niesamowicie z każdej właściwie strony, ale widok od góry robi największe bodaj wrażenie. Tutaj zastosowano ciekawy efekt przejścia od ciemnej szyby do czerwieni lakieru, a dodatkowo ów graficzny pas przechodzi w fizyczny element, którego drugi koniec wtapia się w skrzydło spoilera, także zintegrowanego z nadwoziem. Majstersztyk pod każdym względem.

Ferrari SP48 Unicafot. materiały prasowe
Ferrari SP48 Unica

Producent nie udostępnił jak na razie zdjęć wnętrza Ferrari SP48 Unica, ale z informacji prasowej wiemy o zmianach także i w tym obszarze. Szczególną uwagę projektanci zwrócili tu na grę kolorów i faktur, zatem możemy spodziewać się przeniesienia niektórych elementów z efektownego nadwozia. Na siedzeniach i innych powierzchniach wykorzystano laserowo perforowaną czarną Alcantarę, spod której subtelnie wyziera pomarańczowa czerwień odpowiadająca barwie nadwozia. Kiedy tylko producent zdecyduje się pokazać zdjęcia, opublikujemy je niezwłocznie.

Zobacz także premierę Ferrari 296 GTS

Na koniec warto wspomnieć o napędzie, bo tu pracuje maszyneria z Ferrari F8 Tributo, czyli najmocniejsze V8, jakie kiedykolwiek stworzyli specjaliści z Maranello dla cywilnego samochodu. Podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 3,9 litra generuje aż 720 koni mechanicznych mocy (185 KM z 1 litra pojemności) i nie mniej imponujące 770 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. To wynik dokładnie na poziomie topowego Ferrari 488 Pista. Sprint F8 Tributo do setki trwa 2,9 sekundy, a do 200 km/h zaledwie 7,8 sekundy. Danych dotyczących osiągów SP48 Unica nie znamy, ale nie będą znacząco słabsze.

Dajcie znać, czy taki wyjątkowy model chcielibyście znaleźć w swoim garażu, czy może jednak nie przypadł wam do gustu i wybieracie coś innego.

 

REKLAMA