[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Fiat 500 Hybrid i Fiat Panda Hybrid. Premiera

Fiat wprowadza napędy hybrydowe do dwóch miejskich modeli – Fiata 500 i Fiata Pandy. Auta pojawią się niebawem w sprzedaży.

Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 850 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Fiat 500 i Fiat Panda będą pierwszymi miejskimi modelami koncernu FCA, w których zastosowana zostanie nowa technologia hybrydowa. Fiat 500 Hybrid dostępny będzie od lutego, a Fiat Panda Hybrid od marca 2020 roku.

Auta wyjeżdżają już z fabryk i nawet udało nam się przypadkiem sfotografować na niemieckiej autostradzie lawetę wiozącą Fiata 500 Hybrid.

Fiat 500 Hybrid w transporcie, fot. Michał Szymaczek

Fiat 500 Hybrid i Panda Hybrid – charakterystyka

Serię specjalną Hybrid rozpoznać można po napisie Hybrid umieszczonym na tyle samochodu oraz logo w kształcie litery H, którą tworzą dwie krople rosy na środkowym słupku. Pojawi się też nowy kolor nadwozia w odcieniu zieleni „Dewdrop”.

W kabinie obu hybrydowych modeli użyto materiałów zgodnych z filozofią zrównoważonego rozwoju. W wersji Launch Edition, która pojawi się na początku sprzedaży, po raz pierwszy wykorzystano przędzę Seaqual Yarn, uzyskiwaną z plastiku pochodzącego z recyklingu – 10 proc. plastiku pochodzi z oczyszczania mórz, a 90 proc. z lądu.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500 Hybrid i Fiat Panda Hybrid Fiat 500 Hybrid i Fiat Panda Hybrid

Fiat 500 Hybrid i Panda Hybrid – napęd

Do napędu nowych hybrydowych modeli Fiata wykorzystana zostanie na początek technologia miękkiej hybrydy – mild hybrid. Jest to nowy trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra, należący do rodziny silników FireFly.

Jednostka napędowa dysponuje mocą 70 KM i współpracuje z 12-woltowym elektrycznym układem BSG (Belt integrated Starter Generator – napędzany paskiem rozruszniko-generator) oraz niewielkim akumulatorem litowym.

W porównaniu do stosowanej obecnie w obu modelach wersji 1,2 Fire, dysponującej mocą 69 KM, silnik Mild Hybrid redukuje zużycie paliwa, zmniejszając emisję CO2 średnio od 20 do nawet 30 proc. dla Pandy Cross, bez obniżania osiągów.

Z kolei system BSG pozwala na ciche, pozbawione wibracji uruchamianie silnika w trybie Start&Stop. Co więcej, jednostka napędowa jest zgodna z normą Euro 6D Final.

Zobacz także: Volkswagen w elektrycznej ofensywie

REKLAMA

Fiat 500 Hybrid Fiat 500 Hybrid

Jak działa technologia FCA Mild Hybrid?

Nowy silnik benzynowy Mild Hybrid, który opiera się na znanym dobrze silniku Fire, wyprodukowanym w liczbie ponad 30 milionów sztuk, to 1-litrowa, trzycylindrowa jednostka o maksymalnej mocy 70 KM przy 6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 92 Nm przy 3500 obr./min.

Głowica cylindrów ma dwa zawory na cylinder i pojedynczy wałek rozrządu z ciągłą zmianą faz rozrządu, napędzanego łańcuchem. Odpowiednia konstrukcja zapewnia wyjątkowo wysoki stopień sprężania (12:1), co przekłada się na lepszą wydajność cieplną. Dzięki wykorzystaniu aluminium, cały silnik waży zaledwie 77 kg.

System BSG, jako serce układu mild hybrid, jest zamontowany bezpośrednio na silniku i obsługiwany jest przez pasek, który napędza również mechanizmy pomocnicze. System pozwala na odzyskanie energii podczas hamowania i zwalniania, przechowywanie jej w akumulatorze litowym o pojemności 11 Ah i wykorzystanie, przy maksymalnej mocy 3600 W, do ponownego uruchomienia silnika w trybie Stop&Start i wspomagania go podczas przyspieszania.

Dzięki tej technologii, silnik spalinowy wyłącza się nawet przy prędkościach poniżej 30 km/h, poprzez prostą zmianę biegu na neutralny – wskaźnik na desce rozdzielczej, który wyświetla informacje o układzie hybrydowym, podpowiada kierowcy, kiedy to zrobić. W tym trybie akumulator litowy zasila wszystkie funkcje, zapewniając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem.

Fiata 500 Hybrid oraz Pandę Hybrid w wersji Launch Edition można już zamawiać w salonach Fiata na terenie całej Europy.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA