REKLAMA

Fiat 500 la Prima – znamy ceny elektrycznego „malucha”

Fiat wycenił elektryczny model 500 la Prima w Polsce. Zgodnie z naszymi zapowiedziami, tanio nie jest, ale na razie oferta dotyczy pierwszych, bogato wyposażonych egzemplarzy.

Fiat 500e la Prima Materiały prasowe
Fiat 500e la Prima

Fiat 500 w wersji elektrycznej zadebiutował w marcu w nadwoziu cabrio. Później do oferty dołączył elektryczny Fiat 500 w nadwoziu zamkniętym. Na początek oba modele oferowane są w specjalnej edycji „la Prima”.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Fiat 500 la Prima – ceny

Na początek cena. Auto jest już dostępne na zamówienie, a edycja startowa, licząca 500 egzemplarzy, została wyceniona na niemałą kwotę 34,9 tys. euro. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, polska cena to 154 900 złotych za model w nadwoziu hatchback oraz 167 900 zł za wersję cabriolet.

Ten poziom cenowy to więcej niż Mini żąda za elektrycznego Coopera SE (około 140 tys. złotych), czy Mazda za elektryczną MX-30 (143 tys. złotych bez promocji, a do końca października 124 150 zł).

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Fiat 500 la Prima – nadwozie

Jeśli chodzi o nadwozie, projektanci dokonali kilku kosmetycznych, ale zauważalnych zmian jeśli chodzi o stylistykę. To nawet dość zaskakujące, że tak udany stylistycznie model, jak 500, w kolejnej odsłonie jest wciąż świetnie narysowany i nie brakuje w nim stylistycznych smaczków.

REKLAMA

Subtelnie zmieniły się wymiary auta, przy zachowaniu klasycznych proporcji. Długość i szerokość wzrosły o 6 centymetrów, a rozstaw osi jest większy o 2 centymetry. Na zewnątrz pojawiły się nowe lampy, w tym przednie zachodzące efektownym łukiem na maskę. Tylne natomiast zyskały nowe, pełne klosze, w przeciwieństwie do tych znanych z benzynowych Fiatów 500.

Fiat 500e la PrimaMateriały prasowe
Fiat 500e la Prima

Dodajmy, że elektryczny Fiat 500 nie jest modelem, który całkowicie zastąpi obecnego Fiata 500. Tamten wciąż będzie powstawać w polskich zakładach Fiata przez kilka kolejnych lat, natomiast elektryczny 500e budowany będzie we Włoszech.

Elektryczny Fiat 500 – napęd

Do napędu służy silnik elektryczny o mocy 87 kW (ok. 118 KM), który zapewnia niezłe osiągi, pomimo sporej masy auta, obciążonego akumulatorem. Na sprint do „setki” Fiat 500e potrzebuje przyzwoitych 9 sekund, natomiast pierwszych 50 km/h pojawi się na liczniku już po 3,1 sekundy. Maksymalna prędkość to 150 km/h.

Zapas energii dla silnika elektrycznego magazynowany jest w akumulatorze mogącym zgromadzić 42 kWh. To ma wystarczyć Fiatowi 500 na pokonanie maksymalnie 320 kilometrów na jednym ładowaniu, zakładając, że nie będziemy podróżować z prędkościami bliskimi maksymalnych.

W razie konieczności uzupełnienia zapasu energii, akumulator można naładować do 80 proc. pojemności w 35 minut, przy użyciu 85-kilowatowej ładowarki. Domowe gniazdko natomiast wymaga podłączenia auta na co najmniej 14 godzin.

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA