Fiat ostro zabrał się do pracy i prezentuje nowe odmiany swojego miniautka. Pierwszy był kabriolet, potem Abarth, z kolei jeszcze jesienią tego roku na ulice ma wyjechać minivan 500L. Chociaż przydomek L ma oznaczać wersję "long" to samochód nie przekracza rozmiarów typowego auta miejskiego. Mimo wszystko długość nadwozia - 4,14 m - jest wyraźnie większa od długości standardowego Fiata 500, która wynosi 3,55 m. Pięciodrzwiowa "elka" będzie wyposażana w dwa silniki benzynowe i jednego diesla do wyboru. Wśród tych pierwszych znajdzie się Twinair o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM oraz jednostka 1.4 16V osiągająca moc 100 KM. Diesel to znany z Fiata 500 1,3-litrowy Multijet z systemem start/stop, o mocy 95 KM.
Na płycie podłogowej Fiata 500 L powstanie wersja SUV. Od pierwowzoru będzie się różnić mocniej pochyloną tylną szybą i przednim oraz tylnym zwisem nadwozia, które przystosowano do pokonywania bardziej stromych podjazdów. Ponadto 500X będzie miał wykonane z tworzywa osłony podwozia i nieco większy prześwit. Pod maską znajdą się te same jednostki napędowe, co w 500L, ale możliwy jest też montaż mocniejszych silników z Fiata Punto. Małego SUV-a będzie można zmówić w wersji z napędem na cztery koła.
Następca modelu Sedici w sprzedaży znajdzie się zapewne dopiero w roku 2014, choć oficjalnej prezentacji można spodziewać się wcześniej. Fiat 500X, w nieco zmienionym kształcie, pod nazwą Jeepster pojawi się również jako podstawowy model Jeepa.