[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Fiat Chrysler chce połączyć się z Renault

Koncern Fiat Chrysler Automobiles złożył propozycję połączenia francuskiemu Renault. Potwierdziły to obie strony. Rozmowy trwają.

Fiat 500X facelift 2018 Fiat 500X facelift 2018

Jak donoszą serwisy prasowe obu koncernów, jesteśmy świadkami początku potencjalnych narodzin trzeciego co do wielkości giganta motoryzacyjnego na świecie, bowiem Fiat i Renault wspólnie osiągnęłyby roczną światową produkcję na poziomie blisko 9 mln samochodów. Obecni liderzy – Toyota i Grupa Volkswagena – sprzedają rocznie po około 10 mln aut.

Co więcej, jeśli rozmowy między Fiatem i Renault przyniosą pozytywny efekt, wkrótce do sojuszu dołączyć mogłyby marki Nissan i Mitsubishi. Trzeba bowiem pamiętać, że Renault od wielu lat połączony jest aliansem z Nissanem, a nie tak dawno temu dołączyło do nich choćby Mitsubishi.

Wszystkie trzy marki, w połączeniu z możliwościami koncernu Fiat Chrysler Automobile, osiągnęłyby wówczas potencjalną sprzedaż na poziomie około 15 mln egzemplarzy rocznie, co uczyniłoby z nich niedoścignionego lidera na światowym rynku.

Zobacz także: pierwsza hybrydowa Skoda - Superb iV

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Centoventi (Genewa 2018) Fiat Centoventi (Genewa 2018)

Wracając jednak do obecnej rzeczywistości, w której rozmowy dopiero się rozpoczynają, chodzić ma o podzielenie udziałów Fiata po połowie między koncern FCA oraz Renault.

Współpraca między producentami samochodów jest w dzisiejszych realiach nieunikniona dla zwiększenia konkurencyjności na rynku. Pozwala na współdzielenie płyt podłogowych i rozwiązań technologicznych, współpracę inżynierów i przyspieszenie rozwoju.

Dla Fiata zyskiem byłoby na przykład uzyskanie dostępu do napędów elektrycznych i technologii napędów autonomicznych, w których Renault i Nissan są bardzo zaawansowane. Z kolei dla Renault otworzyłby się dostęp do rynku północnoamerykańskiego ze względu na Chryslera i południowoamerykańskiego, gdzie mocno osadzony jest Fiat.

Renault miałoby także dostęp do sportowych marek należących do FCA, jak Alfa Romeo, Maserati czy nawet Ferrari. Korzyści z połączenia koncernów wydają się więc być dla obu stron kuszące. Pozostaje nam teraz czekać na efekty rozmów i informację o skali tego połączenia.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij