REKLAMA

Fiat Chrysler i PSA łączą siły. Powstał motoryzacyjny gigant

Fiat łączy się z Peugeotem i Citroenem. Zarządy FCA i PSA podpisały umowę o fuzji, która tworzy motoryzacyjnego giganta.

FCA i PSA Materiały prasowe
Połączenie koncernów FCA i PSA

Wielka fuzja FCA i PSA

Wiadomość o tym, że włosko-amerykański koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) oraz francuska Grupa PSA (Peugeot Societe Anonyme) uzgodniły fuzję, która zmierza w stronę całkowitego połączenia obu firm w formie fuzji 50:50, obiegła świat już pod koniec października. Teraz połączenie staje się faktem.

Zarządy koncernów Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i PSA podpisały właśnie umowę o połączeniu obu firm, w ramach którego oba podmioty będą mieć po 50 proc. udziałów, tworząc jednocześnie czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie.

Siedziba nowej spółki ma zostać ulokowana w Holandii, a akcje będą notowane w Nowym Jorku, Paryżu i Mediolanie. Ustalono także, że nowo powstały motoryzacyjny gigant będzie kierowany przez dotychczasowego prezesa FCA Johna Elkanna, który zostanie prezesem nowej spółki. Jej nazwy jeszcze na tym etapie nie znamy.

Z kolei dotychczasowy prezes Grupy PSA Carlos Tavares zostanie dyrektorem generalnym, czyli CEO nowego koncernu. W sumie w 11-osobowym zarządzie znaleźć się ma sześciu przedstawicieli PSA i pięciu FCA.

Zobacz także: SsangYong Korando - przełomowy SUV

REKLAMA

REKLAMA

FCA i PSA - czwarta siła na świecie

Wartość fuzji obu koncernów szacowana jest na kwotę 50 mld dolarów. Łączna roczna sprzedaż nowego giganta wyniesie między 8 a 9 mln samochodów rocznie. W ubiegłym roku oba koncerny sprzedały łącznie 8,7 mln egzemplarzy nowych samochodów, co w ujęciu ilościowym daje czwarte miejsce na świecie.

Na czele tego rankingu znajduje się Grupa Volkswagena oraz Renault-Nissan-Mitsubishi, które sprzedały po około 10,8 mln pojazdów, a trzecia jest Toyota, z 10,6 mln sprzedanych aut. Za nowym włosko-amerykańsko-francuskim koncernem znajdzie się natomiast General Motors, z liczbą 8,4 mln sprzedanych pojazdów.

Połączenie koncernów Fiat Chrysler Automobiles oraz PSA ma pozwolić nie tylko na skuteczne konkurowanie z największymi motoryzacyjnymi gigantami, ale także przynieść ma rocznie średnio 3,7 mld euro oszczędności. Te mają zostać zainwestowane w przystosowanie przyszłych pojazdów do coraz ostrzejszych norm emisji oraz rozwój elektromobilności.

Co istotne, władze nowej spółki zapewniają, że porozumienie nie oznacza zamykania fabryk, a oszczędności przynieść ma współdzielenie technologii i platform konstrukcyjnych, a także napędów i innych rozwiązań stosowanych w modelach obu dotychczasowych grup.

Zobacz także: 70 elektrycznych modeli VW do 2025 roku!

REKLAMA

Fuzja FCA i PSA - wszystkie marki koncernu

Przypomnijmy, że do tej pory w skład koncernu FCA wchodzą takie marki, jak:

  • Fiat
  • Chrysler
  • Dodge
  • Alfa Romeo
  • Maserati
  • Lancia
  • Abarth
  • Fiat Professional
  • Jeep
  • Ram

Z kolei Grupa PSA ma obecnie w swoim portfolio poniższe marki:

  • Peugeot
  • Citroen
  • DS
  • Opel
  • Vauxhall
  • Ambassador

Potencjał, ale i rozdrobnienie w nowym koncernie są ogromne. Nowi szefowie mają przed sobą ambitne i niełatwe zadanie, ale jeśli uda im się wykorzystać potencjał inżynierów i całej kadry zatrudnionej we wszystkich tych markach, utrzymanie wysokiej sprzedaży nie powinno stanowić problemu.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA