[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Fisker Emotion - debiut elektrycznego supersamochodu

Podczas targów technologicznych CES w Las Vegas miała miejsce premiera długo wyczekiwanego superauta z napędem elektrycznym - Fiskera Emotion. Oto i on!

Fisker Emotion Fisker Emotion

Luksusowy czteromiejscowy Fisker Emotion ma być rywalem Mercedesa Klasy S, ale ze swoim rasowym, sportowo-eleganckim designem bliżej mu do innych aut. Tesla Model S na przykład ma podobne wymiary, dynamiczną sylwetkę i elektryczny napęd, ale jest mniej luksusowa niż Fisker.

To, co widzimy na zdjęciach, jest produkcyjną wersją modelu Emotion. Tym większe wrażenie robi nie tylko sama, niesamowicie atrakcyjna, stylistyka, ale też choćby sposób otwierania drzwi. Zarówno przednie, jak i tylne unoszą się do góry, na bocznych zawiasach.

Większy efekt uzyskano by chyba tylko przez likwidację słupka B, jednak względy bezpieczeństwa i sztywność konstrukcji, a także niska masa, były tu priorytetem. Dla obniżenia masy całego samochodu, do jego budowy użyte zostały lekkie i trwałe materiały, jak włókno węglowe i aluminum.

Fisker Emotion Fisker Emotion

Jeśli patrząc na tył Fiskera Emotion widzicie w nim nowego Aston Martina Vantage, to wzrok was nie myli. Zbieżność designu, z płynącymi liniami świateł i podobnym projektem całego tyłu, jest dość niespodziewana. Pikanterii dodaje fakt, że Henrik Fisker odpowiadał za projekt poprzedniego Vantage'a, ale od lat nie pracuje już dla Aston Martina.

Przejdźmy do napędu. Tutaj producent wciąż nie ujawnił zbyt wielu danych. Wiemy za to, że maksymalna prędkość samochodu ma wynosić 260 km/h, a maksymalny zasięg przewidywany jest na nieco ponad 640 kilometrów. Przygotowywana na 2020 rok bateria nowej generacji, ze stałym elektrolitem, ma umożliwić jej naładowanie w czasie zaledwie... jednej minuty.

Fisker Emotion Fisker Emotion

Fisker Emotion standardowo jest samochodem czteromiejscowym, ale będzie dostępny również z trzema miejscami z tyłu. Z kolei drzwi mogą być otwierane i zamykane za pośrednictwem aplikacji na smartfona.

Fisker Emotion Fisker Emotion

Fisker Emotion jest samochodem, który przystosowany został do jazdy w trybie autonomicznym na poziomie 4., co oznacza możliwość samodzielnej jazdy w określonych warunkach. Wnętrze sprzyja relaksowi. Jest przestronne, a obszerne fotele mają zapewnić duży poziom komfortu w czasie jazdy.

Fisker Emotion Fisker Emotion

Miejsce pracy kierowcy otoczone jest ekranami, w tym dużym monitorem o zakrzywionej matrycy, umieszczonym przed oczami kierowcy, a także dwoma sporej wielkości panelami na środkowej konsoli. Dodatkowy opcjonalny monitor o przekątnej 27 cali i zakrzywionym ekranie pozostaje do dyspozycji pasażera z tyłu.

Fisker Emotion Fisker Emotion

Pierwsze egzemplarze Fiskera Emotion dotrą do klientów w 2020 roku, a produkcja ruszyć ma w roku 2019. W USA bazowa cena startować ma od poziomu 129,9 tys. dolarów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij