Przypomnijmy, że w 2012 firma należąca do Henrika Fiskera wstrzymała produkcję samochodów i rozpoczęła poszukiwania inwestorów. Pod koniec roku 2013 Fisker Automotive ogłosił bankructwo. Zas już w lutym 2014 roku markę zakupił chiński producent części samochodowych Wanxiang Group.
We wrześniu 2013 roku Henrik Fisker ogłosił, że jego firma zmienia nazwę na Karma Automotive. I teraz firma chce znów dać o sobie znać. Nowy model, jeśli wierzyć nieoficjalnym doniesieniom został opracowany przy współpracy z amerykańskim kierowcą wyścigowym. Niestety nie znamy jego danych personalnych.
Oczywiście na razie auto jest owiane tajemnicą, ale media zachodnie już spekulują, że nowe auto Fisker będzie wykorzystywać włókno węglowe w poszyciu karoserii, aktywne zawieszenie, 21-calowe felgi oraz muskularny design nadwozia. Co do jednostki napędowej pojawia się jedna plotka, która mówi o dużej jednostce wolnossącej. Co nie wiele nam mówi, ale jest cień szansy, że chodzi o benzynowy motor V12.
Force 1 będzie budowany w Michigan, a produkcja samochodu wystartuje w kwietniu przyszłego roku. Fisker chce ograniczyć produkcję auta tylko do 50 sztuk. Cena każdego egzemplarza ma startować od 300 tys. dolarów.
Henrik Fisker urodził się w Danii, ale większość swojego życia spędził poza granicami w kraju. To projektant, który na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku pracował w BMW. Spod jego ołówka wyszły takie modele jak koncepcyjny Z07 i późniejsze BMW Z8. W 2001 roku dołączył do Forda i rozpoczął pracę jako szef desingu w Aston Martinie. To on stał za projektem takich modeli jak Aston Martin DB9 czy V8 Vantage.
W połowie pierwszej dekady nowego wieku stworzył firmę Fisker Automotive, by później przedstawić światu (2008) swój pierwszy samochód, hybrydę pulg-in o nazwie Fisker Karma. Co ciekawe Fisker miał swój wkład w projekt elektrycznej Tesli Model S oraz auta o nazwie Artega GT. W 2013 roku odszedł z firmy Fisker, a rok później założył HF Design & Technology. I to pod szyldem tej marki najprawdopodobniej pojawi się samochód Force 1.
Fisker Karma był produkowany w latach 2011-2012 i w tym okresie na drogi wyjechało ok 1 800 egzemplarzy tego modelu. Czterodrzwiowy sedan posiadał dwa elektryczne silniki o mocy 120 kW każdy. W aucie zamontowano również 260-konny motor benzynowy (2 l Ecotec), który pełnił funkcję generatora. Fisker Karma cechowała moc 201 KM oraz 1 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna 4-osobowego sedana wynosiła 201 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym według danych technicznych to 4,7 l/100 km.
Samochód o świetnej stylistyce i innowacyjnych rozwiązaniach miał jedną wadę - poważną awaryjność. Pierwotnie pojawiły się problemy z układem, który chłodzi akumulatory. W niektórych autach dochodziło do przecieku i zalewania baterii, co skutkowało pożarem. Awaria była na tyle poważna, że na jednym z parkingów w New Yersy spłonęło aż 16 egzemplarzy Karmy. Właściciele Karmy mocno narzekali na problemy z autem. Wszystko to doprowadziło to wstrzymania produkcji. Miejmy nadzieję, że nowe dziecko Henrika Fiskera nie będzie sprawiało aż tylu problemów.