Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Fittipaldi Motors EF7 GTR - supersamochód godny mistrza

Fittipaldi Motors EF7 GTR to nowy supersamochód, który jest dziełem firmy założonej przez samego Emersona Fittipaldiego. Co o nim wiemy?

Fittipaldi Motors EF7 GTR Fittipaldi Motors EF7 GTR

Emerson Fittipaldi to człowiek, który dwukrotnie wywalczył tytuł mistrzowski w Formule 1, był mistrzem serii CART, zwyciężył również dwukrotnie w wyścigu Indianapolis 500. Wiele lat później założył firmę, która miała przynieść realizację jego kolejnego celu - wyprodukowania samochodu sportowego.

Owocem prac jest Fittipaldi Motors EF7 GTR. Ciekawostka na początek - liczba 7 odnosi się do liczby dzieci Emersona Fittipaldiego. EF to oczywiście jego inicjały. Druga interesująca kwestia to polskie pochodzenie mistrza - jego matką była Polka, Józefa Wojciechowska.

Wracając jednak do samochodu. Jak mówi sam Fittipaldi, o tym samochodzie marzył od 50 lat. Od kiedy, mając 21 lat, opuścił Brazylię i rozpoczynał przygodę z motorsportem, postawił sobie za cel "zostanie kierowcą wyścigowym i zbudowanie własnego samochodu". Pięć lat temu, w wieku 65 lat, zdecydował że czas zrealizować drugie z marzeń.

Seria będzie liczyć zaledwie 39 egzemplarzy, z czego każdy ma być upamiętnieniem jednego ze zwycięstw Fittipaldiego w wyścigach. Celem było zbudowanie samochodu, który będzie wybaczał błędy i da mnóstwo radości z jazdy "zarówno damom, jak i gentlemanom", jak powiedział mistrz.

Kabina zapewniająca dobrą widoczność (zaprojektowało ją studio Pininfarina) oraz wolnossące silniki to warunki, jakie stawiał inżynierom. Przyznał przy tym, że jednostki turbo nie są jego ulubionymi, a te wolnossące dają lepszą kontrolę w długich zakrętach.

Fittipaldi Motors EF7 GTR Fittipaldi Motors EF7 GTR

Parametry te są zbliżone do uzyskiwanych przez Ferrari 458 Speciale i nie jest to bez znaczenia.

Fittipaldi Motors EF7 GTR Fittipaldi Motors EF7 GTR

Jak przyznał sam mistrz, przetestował kilka aut, w tym Ferrari 458 Speciale, McLarena P1 GTR czy Aston Martina Vantage, ale to Ferrari okazało się najbardziej wybaczające i dające radość z jazdy. A o to właśnie chodziło.

Fittipaldi Motors EF7 GTR Fittipaldi Motors EF7 GTR

Masa własna samochodu to zaledwie 1000 kg, czyli o pokaźne 300 kg mniej niż w przypadku Ferrari. Wszystkie podzespoły są przystosowane do jazdy po torze, wiele z nich zaczerpnięto niemal wprost z Formuły 1.

Fittipaldi Motors EF7 GTR Fittipaldi Motors EF7 GTR

Pierwsi klienci swoje samochody otrzymać mają w 2019 roku. Emerson Fittipaldi natomiast nie poprzestaje na tym i przygotowuje się do uzyskania homologacji FIA, bo chce swoim własnym autem wystartować w 24-godzinnym wyścigu Daytona.

Fittipaldi Motors EF7 GTR Fittipaldi Motors EF7 GTR

Przypomnijmy, że mistrz skończył w grudniu 70 lat...

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij