REKLAMA

Ford Bronco – wielki powrót legendy

Ford Bronco debiutuje w nowej odsłonie. Kultowy model w stylu retro został zaprezentowany w trzech odmianach – 2-drzwiowej, 4-drzwiowej i jako SUV Bronco Sport.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 273 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Bronco jest samochodem, którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Pierwsza generacja powstawała w latach 60. ubiegłego wieku, wtedy kiedy rodził się również Mustang, a za wszystkim stał nieodżałowany Lee Iacocca.

Ford Bronco doczekał się pięciu generacji, z czego najbardziej charakterystyczną pod względem designu była oczywiście ta pierwsza, a każda kolejna stawała się mniej rozpoznawalna, choć wcale nie mniej popularna. Po drodze Bronco borykał się z amerykańskimi kryzysami paliwowymi, walką z rywalami, aż w końcu w 1996 roku zakończył swój żywot, ustępując miejsca modelom Explorer i Expedition.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Teraz jednak, po 24 latach od zakończenia produkcji ostatniego egzemplarza, Ford Bronco powrócił. Ku uciesze fanów, zrobił to w nawiązaniu do pierwszej generacji, przenosząc styl retro w dzisiejsze czasy, w naprawdę dobrym stylu.

Ford Bronco

Zanim przejdziemy do najważniejszych faktów warto dodać, że dziś premierę ma kilka odmian Bronco – krótsza wersja 2-drzwiowa, dłuższa 4-drzwiowa oraz mniejszy model, będący bardziej „cywilizowanym” SUV-em – Bronco Sport.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Bronco – nadwozie

Pozwólcie, że kwestię designu zostawimy z boku – na koniec możecie obejrzeć obszerną galerię Bronco i Bronco Sport. Żeby nie przedłużać, podajemy to, co najistotniejsze. Nowy Ford Bronco dysponuje najlepszym w klasie prześwitem mierzącym 294 mm oraz również wyróżniającą się głębokością brodzenia – 851 mm. Świetne są też kąty – rampowy to 29 stopni, a natarcia to 37,2 stopnia.

Ford Bronco

Ford Bronco ma być bezpośrednim rywalem Jeepa Wranglera i rzeczywiście, ma wszelkie predyspozycje do tego, by stawić czoła tej drugiej legendzie off-roadu. Dostępnych jest wiele wersji – podobnie jak w przypadku Wranglera. Krótsza, dłuższa, ze zdejmowanymi drzwiami i panelami dachowymi – każda dysponująca ponadprzeciętnymi możliwościami terenowymi.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Bronco – silniki i napęd

Przejdźmy do tego, co pod maską. W przypadku Forda Bronco oferowane będą dwie wersje z silnikami EcoBoost. Pierwszy to mało efektowny, bo tylko czterocylindrowy, motor o pojemności 2,3 litra, który oferuje moc 270 KM i moment obrotowy 420 Nm.

Drugi jest pod tym względem znacznie lepszy, bo to konstrukcja V6 o pojemności 2,7 litra, mocy 310 KM i 542 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wciąż brakuje nam jednak porządnego, bulgoczącego V8, ale to już chyba nie te czasy. Prędzej pojawi się wersja hybrydowa i elektryczna, ale na razie producent nie zdradza, czy i kiedy to nastąpi.

Napęd przenoszony jest za pośrednictwem nowej manualnej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach, plus wsteczny. To w zasadzie konstrukcja 6-biegowa, z przełożeniem C (jak Crawler), czyli reduktorem, służącym do „pełzania” w trudnym terenie. Oczywiście nie zabraknie też przekładni automatycznej – tej 10-biegowej z Mustanga i Rangera Raptora.

Ford Bronco

Ford Bronco – cena

Ford Bronco startuje z cenowego poziomu 30 tys. dolarów za model 2-drzwiowy z 4-cylindrowym silnikiem. Czy pojawi się w Europie? Nie mamy co na to liczyć, choć przecież Jeep Wrangler cieszy się na Starym Kontynencie sporym zainteresowaniem. Historia Bronco nie jest tu może specjalnie znana, ale auto wygląda naprawdę dobrze. Co więcej, Ford ma w ofercie silniki spełniające europejskie normy – jak choćby mocny diesel, który tak dzielnie napędza Forda Rangera Raptor.

REKLAMA

Ford Bronco Sport – SUV z duszą Bronco

Ale zaraz, przecież jest jeszcze Bronco Sport. Ten ma znacznie większe szanse na europejski debiut – w połączeniu z wspomnianym dieslem, albo z napędem hybrydowym plug-in przejętym z Forda Kugi. W każdym razie model ten zachowuje zewnętrzne cechy nowego Bronco, choć grill jest nieco inaczej zaprojektowany, ale wciąż utrzymany w duchu retro.

Ford Bronco Sport ma 4,387 metra długości, jest więc naprawdę kompaktowy, jak na amerykańskie standardy, ale i w europejskiej ofercie Forda byłby poniżej Forda Kuga, który mierzy ponad 4,6 metra długości. To daje pełen obraz rozmiarów Bronco Sport – nie jest tak wielki, na jakiego wygląda.

Ford Bronco Sport

Ma za to ponadprzeciętne możliwości jazdy terenowej, z krótkimi zwisami i dużym prześwitem, sięgającym 224 mm w wersji z pakietem off-road. Wtedy też głębokość brodzenia wynosi solidne 60 cm.

Co pod maską Bronco Sport? Tutaj znajdziemy silnik, który jest znakiem czasów. Mówimy bowiem o... usiądźcie wygodnie... trzech cylindrach. Trzy cylindry w Fordzie Bronco? Koniec świata. Spokojnie, ta jednostka generuje solidne 184 KM i 257 Nm, a wszystko z 1,5 litra pojemności.

Ford Bronco Sport

Ale jest jeszcze jeden wariant, dla wersji Badlands i First Edition. Przewidziano tu 2-litrową jednostkę EcoBoost o czterech cylindrach, generującą moc 248 KM i 372 Nm momentu obrotowego. Niezależnie od wybranego silnika, przekładnia to 8-biegowy automat.

Ford Bronco Sport ma być nieco tańszy od najtańszego Bronco, bo jego cena w USA zaczyna się od 28 tys. dolarów z groszami. Czy raczej centami. Czy ten model trafi do Europy? Trzymamy kciuki, żeby tak się stało.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA