Odświeżony Ford Edge był już pokazywany podczas salonu samochodowego w Detroit, w styczniu tego roku, ale dopiero teraz, na targi w Genewie, zaplanowana została jego oficjalna europejska premiera. Co zmieniło się w tym dużym SUV-ie?
Na pierwszy rzut oka widać zupełnie nowy przód. Inny jest kształt atrapy chłodnicy, którą rozciągnięto mocniej na boki i oddzielono wizualnie od kloszy reflektorów. Sprawia to wrażenie, jakby światła znajdowały się teraz sporo wyżej, niż wcześniej.
Zmiany stylistyczne zaszły tez z tyłu samochodu. Zmieniona jest tu klapa bagażnika oraz zderzak, a klosze lamp mają nowy kształt i nie są już połączone świetlną listwą.
Co nowego w kabinie? Tutaj zmian stosunkowo niewiele, ale czujne oko zauważy wprowadzenie pokrętła do zmiany biegów dla skrzyni automatycznej, a także w pełni konfigurowalny ekran w miejscu tradycyjnych zegarów.
W wyposażeniu opcjonalnym znajdzie się m.in. bezprzewodowa ładowarka do smartfonów oraz wysokiej klasy 1000-watowy sprzęt audio Bang & Olufsen z dźwiękiem dostrojonym specjalnie do wnętrza tego modelu. System SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym zapewni natomiast łączność ze światem w czasie podróży.
W wersji wyposażenia ST-Line Ford Edge będzie bardziej stylowy, z czarnym wykończeniem grilla i nowym kolorem nadwozia, a także 20-calowymi obręczami kół. W kabinie natomiast znajdą się aluminiowe pedały i sportowe fotele Miko-Dinamica.
Ford Edge, wraz z face liftingiem, zyskał szereg systemów wspierających kierowcę, w tym system hamowania po kolizjach, układ wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód i adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz asystentem utrzymywania na pasie ruchu.
Pod maskę odświeżonego Forda Edge trafi nowy silnik EcoBlue o pojemności 2 litrów. Diesel generuje moc 238 koni mechanicznych, wykorzystując doładowanie Bi-Turbo, dzięki któremu zoptymalizowano wielkość momentu obrotowego, dostępnego w dolnym zakresie prędkości obrotowych.
Będą też dwie słabsze odmiany silnika 2.0 EcoBlue - jedna o mocy 150 KM, a druga 190-konna.
Nowy SUV trafi do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.
Przedostatni etap Rajdu Dakar 2021 został skrócony o 50 km przez złe warunki pogodowe, ale wyzwań i tak nie brakowało. Ekipa ORLEN Team jest już o włos od historycznego sukcesu.
Dacia Bigster Concept to 4,6-metrowy SUV segmentu C, który pojawi się w ofercie marki w najbliższych latach. Oprócz tego Dacia zapowiada przed rokiem 2025 dwa inne nowe modele.
Powrót kultowego Renault 5 to jedna z najciekawszych informacji ostatnich dni. Napęd elektryczny i design w stylu retro, a także „rozsądna cena” mają przyciągnąć klientów do salonów jeszcze przed 2025 rokiem.
Skoda Enyaq wchodzi do polskiej oferty i poznaliśmy już jej ceny. Pierwszy elektryczny SUV marki, bliźniaczy z Volkswagenem ID.4, dostępny jest w dwóch wersjach pojemności akumulatora.
Volkswagen Golf od zawsze był punktem odniesienia dla innych producentów kompaktów. Generacja 7. jest niezawodna i wyróżnia się niskimi kosztami eksploatacji.
Dzisiaj zawodnicy Rajdu Dakar 2021 pokonali trasę etapu 10. z Noem do Al-ula, liczącą 583 km, w tym 342 km odcinka specjalnego. Ekipa ORLEN Team pokazała świetną jazdę – Przygoński wciąż jest czwarty.
Posłowie PiS przygotowują projekt, w myśl którego odmowa przyjęcia mandatu nie będzie możliwa. Tymczasem warto pamiętać, że póki co przyjęcie mandatu nie jest naszym obowiązkiem. Jak to zrobić i czy warto?
Toyota Auris drugiej generacji wyróżnia się dość agresywną stylistyką. Od strony mechanicznej Auris to lider niezawodności, który mocno trzyma cenę.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze