Ford Explorer V6 Plug-in Hybrid. Znamy cenę w Polsce

Ford Explorer powrócił do Europy po kilku latach przerwy. Ten duży, luksusowy SUV ma teraz napęd hybrydowy typu plug-in, który korzysta z benzynowego silnika V6. Znamy jego cenę.

Ford Explorer PHEV fot. materiały prasowe
Ford Explorer PHEV

Ford Explorer jest jednym z najpopularniejszych modeli na rynku amerykańskim, natomiast w Europie nie był obecny przez dobrych kilka lat. Jego powrót do oferty ucieszył wielu fanów marki, zwłaszcza że oprócz luksusu i przestrzeni, duży SUV Forda napędzany jest oszczędną hybrydą plug-in, która oprócz sporej mocy 457 KM oferuje możliwość jazdy przez ponad 40 km na samym prądzie.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Explorer – ceny i wersje na rynku polskim

Zacznijmy od tego, co was z pewnością najbardziej interesuje, a więc ceny i wyposażenia. Nowy Ford Explorer jest dostępny na polskim rynku od 372 700 złotych. Do wyboru są dwie luksusowo wyposażone wersje: ST-Line oraz Platinum. Pierwsza z nich, ST-Line, to propozycja dla tych, którzy preferują sportowy, dynamiczny styl. W wyposażeniu standardowym znajdują się między innymi 20-calowe felgi częściowo lakierowane w ciemnym kolorze, reflektory i światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED z funkcją samopoziomowania, panoramiczny i elektrycznie sterowany szklany dach, przyciemniane szyby, czarne elementy stylizacji nadwozia czy też podwójne końcówki układu wydechowego.

Ford Explorer PHEVfot. materiały prasowe
Ford Explorer PHEV

Wersja Platinum z kolei to ta bardziej elegancka. Tutaj również zastosowano 20-calowe aluminiowe obręcze, ale o stonowanej stylistyce, wykończone grafitowym lakierem. Ponadto wiele elementów wykończenia wnętrza wykonano w kolorze satynowego aluminium. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka między innymi skórzana tapicerka z kontrastującymi przeszyciami oraz deska rozdzielcza częściowo wykończona skórą z ozdobnymi elementami drewnianymi

W każdej wersji standardowym wyposażeniem jest trzystrefowa klimatyzacja z dodatkowym panelem sterowania w tylnej części kabiny, system nawigacji satelitarnej MP3 z SYNC3, DAB+ i audio marki B&O, 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowy na tablicy zegarów, FordPass Connect z modemem GSM, system kamer 360 stopni z układem oczyszczania, elektrycznie regulowane, wielokonturowe, podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, podgrzewana tylna kanapa, elektrycznie składany trzeci rząd siedzeń czy też pełen pakiet systemów wsparcia wraz z adaptacyjnym tempomatem.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Explorer – legenda na drodze

Pierwszy Ford Explorer pojawił się na rynku USA w 1990 roku. Obecna generacja trafiła - po kilku latach przerwy - do Europy, w tym do Polski, wiosną zeszłego roku. Auto jest przestronne i dysponuje teraz nowoczesnym napędem hybrydowym typu Plug-in. Pod maską pracuje podwójnie doładowany, benzynowy silnik V6 EcoBoost o pojemności 3 litrów, wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 100 KM. Łączna moc systemu to 457 KM, a moment obrotowy sięga aż 826 Nm. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Ford Explorer PHEVfot. materiały prasowe
Ford Explorer PHEV

Przy pełnym naładowaniu akumulatora, Ford Explorer jest w stanie przejechać do 42 km w trybie elektrycznym. System korzysta również z hamowania regeneracyjnego, dzięki któremu doładowuje akumulator trakcyjny i może zwiększyć zasięg jazdy bezemisyjnej (EV). Podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością (autostrada, trasa szybkiego ruchu) można włączyć tryb ładowania akumulatora za pomocą silnika spalinowego.

Ten ponad pięciometrowy SUV zużywa zaledwie 3,1 liltra na pierwszych przejechanych 100 kilometrach (z naładowanym akumulatorem systemu PHEV, cykl WLTP), po zużyciu energii z akumulatora, średnie spalanie wzrasta do 10,4 l/100km (cykl WLTP), jest to nadal bardzo dobry rezultat, biorąc pod uwagę wielkość auta oraz moc maksymalną systemu. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Prędkość maksymalna to 230 km/h.

Ford Explorer PHEVfot. materiały prasowe
Ford Explorer PHEV

Akumulator można naładować w domu ze standardowego gniazdka elektrycznego (pełne ładowanie do 6 godzin), za pomocą ładowarki domowej typu WallBox Elvi (w opcjonalnym wyposażeniu, czas ładowania do 4 godzin) lub w publicznej stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA