Ford wprowadza do swojej oferty model Fiesta Active, który ma łączyć zalety niedużego, miejskiego modelu segmentu B z możliwościami, jakie daje większy prześwit SUV-a. Tak oto powstał modny dziś miejski crossover.
Głównymi cechami Forda Fiesty Active jest nadwozie, które wyposażono w dodatkowe osłony mające chronić przed otarciami, ale przede wszystkim sprawiać wrażenie większej solidności auta.
Aluminiowe obręcze kół mają unikalne wzory, przeznaczone do tej wersji Fiesty, a relingi dachowe przydadzą się, kiedy zamontować trzeba będzie bagażnik dachowy z boksem czy mocowaniem nart lub rowerów.
REKLAMA
REKLAMA
Ford Fiesta Active ma ponadto zwiększony o 18 milimetrów prześwit, przydatny w mieście, ale też na nieutwardzonych drogach, choć oczywiście o jeździe terenowej nie może być tu mowy. Zoptymalizowane zostało również zawieszenie, które lepiej radzi sobie podczas jazdy po wyboistych drogach, a podwozie chronią dodatkowe osłony.
Wśród trybów jazdy mamy trzy - Normal, Eco i Slippery. Tryb Slippery to tryb na śliską nawierzchnię, który dostosowuje ustawienia ESC i kontroli trakcji do poruszania się po śniegu czy lodzie. Wśród silników Fiesty Active znalazła się 1,0-litrowa jednostka benzynowa Forda EcoBoost o mocy 140 KM i 1,5-litrowy wysokoprężny silnik TDCi, dysponujący 120 KM mocy.
W Fieście Active montowane są systemy wspomagania kierowcy, które pomagają unikać lub łagodzić skutki wypadków, korzystając z czujników skanujących drogę na odległości do 130 metrów - to więcej, niż długość boiska piłkarskiego.
REKLAMA
REKLAMA
Fiesta Active może też korzystać z łączności zapewnianej przez system SYNC 3 z ekranami dotykowymi o przekątnych do 8 cali i wysokiej jakości systemy audio B&O PLAY.
Do modelu Fiesta Active dołączy jeszcze w tym roku nowy samochód KA+ Active oraz nowy Focus Active w nadwoziach 5-drzwiowym i kombi. Ceny Fiesty Active zaczynają się od niespełna 65 tys. złotych.
Porsche Taycan z napędem na tylną oś i mocą 326 KM debiutuje w europejskiej ofercie jako najtańszy sposób na jazdę sportowym elektrycznym samochodem z górnej półki. Znamy już cenę.
Francuskie media zaalarmowały, że po brexicie brytyjscy kierowcy wymknęli się spod obiektywów fotoradarów krajów UE, bo póki co przestał działać system wymiany danych.
Chcesz przeznaczyć na ciekawie wyglądającego SUV-a nie więcej niż 165 tys. zł? Mamy dla ciebie odmienne konstrukcyjnie propozycje dwóch ambitnych marek. Napędzana klasycznym wolnossącym silnikiem Mazda CX-5 zaparkowała obok hybrydowego Hyundaia Santa Fe.
Wśród najpopularniejszych modeli świata, jakie klienci zarejestrowali w 2020 roku, prym wiedzie Toyota z aż dwoma modelami na czele stawki. Oto najczęściej kupowane auta 2020 roku na świecie.
Po raz pierwszy w historii prezentacja bolidu Formuły 1 na nowy sezon odbędzie się w Polsce. W tym przypadku chodzi o bolid C41 zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN model C41.
Honda HR-V e:HEV to nieduży SUV z napędem hybrydowym. Oficjalna premiera zaplanowana jest za niespełna miesiąc, ale już teraz znamy kilka szczegółów.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze