Ford Fiesta po liftingu. Więcej charakteru i lepsze wyposażenie

Ford Fiesta przeszedł zmiany, które zaowocowały odświeżonym wyglądem, lepszym wyposażeniem i unowocześnionymi silnikami. Z gamy wypadły przy tym dwie wersje.

Ford Fiesta - facelift 2021 fot. materiały prasowe
Ford Fiesta - facelift 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 59 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Fiesta pojawił się na rynku w roku 2017, a parę lat później do oferty dołączyła Fiesta ST, czyli hot-hatch z genami Fiesty WRC – mocnym silnikiem i blokadą przedniego dyferencjału. W sumie w gamie Fiesty znalazło się jeszcze kilka innych wersji, w tym uterenowiona Active czy luksusowa, żeby nie powiedzieć „prestiżowa”, Fiesta Vignale. Teraz te dwie ostatnie znikną z oferty na polskim rynku, ale za to klienci wciąż będą mieli w czym wybierać.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Fiesta po liftingu – nadwozie

Ford Fiesta - facelift 2021fot. materiały prasowe
Ford Fiesta - facelift 2021

Pierwszy rzut oka na nadwozie Fiesty już zdradza, że coś się zmieniło. Jest bardziej świeżo. Logo producenta zostało powiększone i trafiło niżej, w obręb grilla, który też zresztą urósł. Nowe są reflektory, z charakterystycznym wypełnieniem i sygnaturą świateł do jazdy dziennej, a co ważne, w standardzie oferowane są teraz światła LED, a za dopłatą nawet światła matrycowe. Zmianie uległy także klosze lamp tylnych. Efektu całości dopełniają nowe kolory nadwozia i wzory felg.

Ford Fiesta - facelift 2021fot. materiały prasowe
Ford Fiesta - facelift 2021

Wersje wyposażenia nowej Fiesty zostały dodatkowo zróżnicowane. Na przykład Trend i Titanium charakteryzują się szerokimi górnymi osłonami chłodnicy, z wyraźnymi poziomymi listwami i chromowanymi, błyszczącymi ramkami oraz innymi bocznymi otworami wentylacyjnymi. W wersji Titanium listwy poziome górnej osłony chłodnicy wykończone zostały chromem i uzupełniają chromowane ramki okien.

Jest jeszcze wariant ST-Line, który prezentuje bardziej sportowy charakter i jest rozpoznawalny dzięki nowej górnej osłonie chłodnicy z głębszą kratownicą i błyszczącym czarnym wykończeniem o strukturze plastra miodu. Szerokie boczne otwory wentylacyjne są wykończone w kolorze nadwozia, a większa dolna krata wlotu powietrza do chłodnicy dodaje tej wersji pazura.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta po liftingu – wnętrze

Ford Fiesta - facelift 2021fot. materiały prasowe
Ford Fiesta - facelift 2021

Sporo zmian zaszło w kabinie, gdzie w miejsce tradycyjnych zegarów standardowo montowane będą wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala. W dobie kryzysu na rynku półprzewodników może to oznaczać wydłużony czas oczekiwania na produkcję zamówionego egzemplarza. Poza tym w Fieście debiutują funkcje wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze i ostrzegania o próbie wjazdu pod prąd. Te dostępne są w ramach pakietu bezpieczeństwa.

Wśród systemów łączności nowi właściciele Fiesty otrzymają montowany standardowo modem FordPass Connect, który pozwala na zdalne sterowanie wybranymi wygodnymi funkcjami za pomocą aplikacji FordPass. Mowa o zdalnym ryglowaniu zamków drzwi czy zdalnym zapłonie silnika w wersjach z siedmiobiegową przekładnią automatyczną, a także lokalizatora pojazdu, funkcji statusu pojazdu, która informuje między innymi o poziomie paliwa, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

Oprócz tego Fiesta oferuje system łączności i rozrywki Ford SYNC 3, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, a obsługę zapewnia 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, reagujący m.in. na gesty, na którym można wyświetlać również obraz z opcjonalnej kamery cofania o ogniskowej 180 stopni.

Ford Fiesta po liftingu – silniki

Gama silników Fiesty obejmuje jednostki trzycylindrowe. Te o pojemności 1 litra mają moc 100 KM, 125 KM i 155 KM, przy czym dwa ostatnie to tzw. miękkie hybrydy, korzystające z 48-woltowej instalacji elektrycznej i rozrusznika/generatora BISG. Ten działa również jako silnik elektryczny, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

REKLAMA

Ford Fiesta ST – wyższy moment i „wściekła zieleń”

Ford Fiesta - facelift 2021fot. materiały prasowe
Ford Fiesta - facelift 2021

Ford zaprezentował także Fiestę ST, opracowaną przez Ford Performance. Ten hot-hatch po face liftingu otrzymuje m.in. matrycowe reflektory diodowe, nowe sportowe fotele Ford Performance, czy drobne akcenty stylistyczne, jak nowa osłona chłodnicy w kolorze Chrystaline Grey oraz efektowny lakier nadwozia Mean Green. Właścicieli nowej Fiesty ST ucieszy poza tym 10-procentowy wzrost maksymalnego momentu obrotowego do 320 Nm.

Ford Fiesta - facelift 2021fot. materiały prasowe
Ford Fiesta - facelift 2021

Fiesta ST przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, a 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost generuje moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 290-320 Nm od 1600 do 4000 obr/min.

Ford Fiesta po face liftingu pojawi się w sprzedaży na początku przyszłego roku, a ceny poznamy bliżej daty premiery.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA