REKLAMA

Ford Fiesta z napędem hybrydowym mHEV

Ford Fiesta przechodzi elektryfikację napędów i jako kolejny – po Fordzie Puma – model marki otrzymuje napęd hybrydowy typu mild hybrid.

Ford Fiesta mHEV Materiały prasowe
Ford Fiesta mHEV
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 49 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Fiesta jako miękka hybryda

Ford Fiesta EcoBoost Hybrid oferowany będzie w dwóch wariantach mocy - 125 KM i 155 KM. Standardowy alternator został tu zastąpiony rozrusznikiem-generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii m.in. podczas hamowania. Energia gromadzona jest następnie w chłodzonych powietrzem akumulatorach litowo-jonowych, wykorzystujących instalację o napięciu 48 V.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Typowo dla miękkich hybryd wspomniany BISG działa również jako silnik elektryczny, współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do zwiększenia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, ale też do zasilania urządzeń elektrycznych pojazdu.

System mild hybrid dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu zmniejsza obciążenie silnika benzynowego, a to z kolei skutkuje niższym spalaniem – średnio 5,0 l/100 km wg cyklu WLTP.

Możliwe jest też chwilowe wykorzystanie silnika elektrycznego BISG, np. podczas przyspieszania, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 240 Nm (dla silnika o mocy 155 KM) – o 20 Nm więcej niż w przypadku samego silnika benzynowego. BISG pozwala też zwiększyć moment obrotowy w zakresie niskich obrotów silnika nawet o 50 proc.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zarówno w Fieście EcoBoost Hybrid, jak i w wersjach z tradycyjnymi silnikami benzynowymi – dysponującymi mocą 95 KM i 125 KM – pod maską pracuje najnowsza generacja 1-litrowego silnika EcoBoost z systemem dezaktywacji cylindra.

System ten wpływa na oszczędność, automatycznie zatrzymując podawanie paliwa i pracę zaworów jednego z cylindrów silnika, kiedy obciążenie jednostki napędowej jest minimalne. Jeden z cylindrów może zostać dezaktywowany lub ponownie włączony do pracy w czasie 14 milisekund.

Oprócz tego w odświeżonej ofercie Forda Fiesty silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i mocy 125 KM jest teraz dostępny z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią. Ma ona zapewniać redukcję zużycia paliwa nawet o 15 proc. w porównaniu z montowaną poprzednio jednostką 100-konną.

W ofercie pozostanie silnik wysokoprężny TDCi o pojemności 1,5 litra i mocy 85 KM, który wybierają floty i klienci planujący duże przebiegi.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Fiesta z adaptacyjnym tempomatem

Fiesta otrzymuje ponadto możliwość wyposażenia w adaptacyjny tempomat (ACC) wzbogacony o system Stop & Go oraz system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, pozwalający utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu.

Układ Stop & Go – dostępny w modelach z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną – pozwala systemowi ACC całkowicie zatrzymać samochód i automatycznie ruszyć za poprzedzającym pojazdem, jeśli czas zatrzymania był krótszy niż 3 sekundy. Jeśli natomiast czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał gazu, by rozpocząć jazdę.

Aktualizacji doczekał się też system komunikacji i rozrywki SYNC 35, który zyskał nowy interfejs z większymi przyciskami, wyświetlanymi na 8-calowym kolorowym ekranie dotykowym. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Oferowana jest teraz również nowa ładowarka indukcyjna do smartfonów.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA