Klienci zainteresowani elektrycznym kompaktem spod znaku błękitnego owalu mogą już składać zamówienia. Ford Focus EV przeszedł delikatny lifting, który skupił się w głównej mierze na wymianie akumulatora. Nowa bateria ma pojemność 33,5 kWh i zastępuje dotychczasową oferującą zaledwie 23 kWh.
Różnica będzie odczuwalna przede wszystkim w zasięgu. Wersja po liftingu przejedzie 225 km na pełnej baterii, czyli o 63 km więcej niż poprzednik.
Na rynku europejskim będzie dostępna szybka ładowarka, która pozwala uzyskać 80 proc. baterii w pół godziny. Ponadto samochód będzie aktywnie zachęcał kierowcę – system Brake Coach – do odzyskiwania energii z hamowania.
Pod maską pracuje silnik elektryczny o mocy 145 KM. Zapewnia bardzo umiarkowaną dynamikę – sprint do setki trwa niecałe 12 sekund. Elektryczny Focus rozpędza się do 135 km/h.
Oprócz silnika zrewidowano system multimedialny w kabinie. Nowe urządzenie obsługuje SYNC3, sterowanie głosowe oraz połączenia w technologii Android Auto i Apple CarPlay. W standardzie znajdziemy jeszcze dwustrefową klimatyzację, lampy LED (z tyłu) oraz 17-calowe felgi z aluminium.
Cena samochodu pozostała taka sama i wynosi 34 900 euro. Klienci mogą już składać zamówienia za pośrednictwem lokalnych dealerów.