Pod maską Forda Focusa RS pracuje ten sam silnik, który możemy spotkać w podstawowej wersji Forda Mustanga - 2,3 l EcoBoost. Jednostka w RSie zapewnia moc 350 KM oraz 440 maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 2 000 - 4 500 obr./min., ale dodatkowo przez 15 sekund kierowca może dostać więcej, bo 470 Nm dzięki funkcji overboost. Przy 5 900 obrotów silnika pojawi się komunikat na na desce rozdzielczej o konieczności zmiany biegu na wyższy, zaś inna kontrolka rozbłyśnie, ostrzegając gdy silnik dojdzie do 6 800 obr./min.
Moc z silnika trafia poprzez innowacyjny napęd na cztery koła, korzystający z dwóch zestawów sprzęgieł sterowanych elektronicznie. To one odpowiadają za rozdział momentu na osie. Kierowca ma do dyspozycji cztery ustawienia trybów jazdy - Normal, Sport lub Track oraz najciekawsza, czyli Drift Mode, która pozwala na swobodną jazdę w kontrolowanym poślizgu. Pierwszą setkę Ford Focus RS "robi" w czasie 4,7 sekundy, zaś maksymalna prędkość wynosi 266 km/h.
W Wielkiej Brytanii cena auta została ustalona na poziomie 28 940 funtów. W Polsce powinniśmy spodziewać się ceny podstawowej, równej ok. 166 tys. złotych.