Ford Focus ST Edition - premiera 280-konnego wariantu

Ford zaprezentował Focusa ST Edition, czyli nową, specjalną wersję pięciodrzwiowego hot-hatcha. Dzięki regulowanemu zawieszeniu i lekkim felgom auto oferuje lepsze wrażenia z jazdy.

Ford Focus ST Edition fot. materiały prasowe
Ford Focus ST Edition
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 79 500 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Focus ST Edition będzie dostępny na zamówienie na wybranych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Jest to jak dotąd, w oczekiwaniu na model Focus RS, najbardziej dynamiczna wersja czwartej generacji Focusa ST. Daje ona fanom szybkiej jazdy możliwość dostosowania dynamiki pokonywania zakrętów do własnych preferencji, a to dzięki regulowanemu zawieszeniu typu coilover, zestrojonemu przez oddział Ford Performance.

REKLAMA

Reakcje samochodu w zakrętach i dynamikę jazdy dodatkowo wzmocniono przez zastosowanie standardowych w tej wersji samochodu felg aluminiowych formowanych ciśnieniowo, co zmniejsza masę nieresorowaną. Klienci, którzy chcą poprawić osiągi i przyczepność na suchej nawierzchni, mają do dyspozycji opcjonalne opony wyczynowe, które współpracują z zaawansowanymi sportowymi układami, takimi jak hydraulicznie aktywowany elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (eLSD) oraz możliwość wyboru trybu jazdy, w tym trybu torowego.

Ford Performance opracował Focusa ST Edition wyłącznie w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, ze względu na najniższą możliwą masę. Nadwozie wyróżnia się, niedostępnym w innych modelach Focusa, lakierem Azura Blue, efektownymi czarnymi detalami z wysokim połyskiem oraz charakterystycznym czarnym dachem. We wnętrzu rzucają się w oczy m.in. częściowo pokryte skórą sportowe fotele Recaro, niebieskie przeszycia i podkreślony czerwonym kolorem przycisk rozrusznika.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Focus ST Edition – zawieszenie i napęd

Klienci otrzymają Focusa ST Edition z fabrycznymi nastawami zawieszenia, opracowanymi przez Ford Performance i gruntownie przetestowanymi, między innymi na Północnej Pętli niemieckiego toru Nürburgring. Dwudrożnie regulowany system gwintowanego zawieszenia, wyprodukowany przez ekspertów sportów motorowych, firmę KW Automotive, wykorzystuje dwururowe amortyzatory ze stali nierdzewnej oraz malowane proszkowo sprężyny, wykończone w niebieskim kolorze Ford Performance Blue. Prześwit Focusa ST Edition został obniżony o 10 mm z przodu i z tyłu w porównaniu ze standardowym Focusem ST, a klient ma możliwość regulacji wysokości o kolejne 20 mm. Sztywność sprężyn została zwiększona o ponad 50 procent w porównaniu ze standardowym Focusem ST.

REKLAMA

REKLAMA

Dwanaście ustawień tłumienia dobicia – oporu ruchu amortyzatora w górę, gdy koło styka się z wybojem na drodze, oraz 16 ustawień odbicia – prędkość, z jaką amortyzator powraca do neutralnego położenia po ruchu w górę, dają kierowcy Focusa ST większą kontrolę nad reakcjami samochodu na zakrętach. Focus ST Edition jest przy tym dostarczany z dokumentacją techniczną, zawierającą zalecane ustawienia zawieszenia dla różnych warunków jazdy – w tym ustawienia opracowane dla toru Nürburgring – co pomoże fanom jazdy wyczynowej w dostrojeniu podwozia i uzyskaniu satysfakcjonujących wrażeń.

Model wyposażony jest standardowo w opony Michelin Pilot Sport 4S, można jednak skorzystać z opcjonalnych opon z wysokim współczynnikiem prędkości, gwarantujących wyższą przyczepność – Pirelli P Zero Corsa, doskonałych do wyczynowych prób na suchej nawierzchni i na torze.

Aluminiowy silnik EcoBoost o pojemności 2,3-litra wykorzystuje turbosprężarkę twin-scroll o niskiej bezwładności oraz zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, dzięki czemu osiąga moc 280 KM przy 5 500 obr/min i moment obrotowy 420 Nm w zakresie 3 000-4 000 obr/min. Zastosowano również rozwiązanie, pozwalające zmniejszać zwłokę charakterystyczną dla pracy turbosprężarki, sprawdzone wcześniej w Fordzie GT oraz w pick-upie F-150 Raptor, które wyraźnie szybciej uwalnia wysoką moc silnika w sportowym i torowym trybie jazdy.

Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy, a wysokie przyspieszanie ze startu zatrzymanego jest osiągane dzięki funkcji płaskiej zmiany biegów, która utrzymuje przepustnicę otwartą w momencie, gdy kierowca rozłącza sprzęgło w celu zmiany przełożenia sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. Focus ST Edition może rozwinąć prędkość maksymalną 249 km/h (155 mph).

Focus ST Edition jest dostępny na zamówienie w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, a jego dostawy rozpoczną się we wrześniu.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA