[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Ford Focus ST. Nowy silnik, więcej mocy

Ford Focus ST nowej generacji ujrzał światło dzienne. Hot hatch ma pod maską nowy silnik benzynowy.

Ford Focus ST 2019 Ford Focus ST 2019
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 87 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ford odsłonił wreszcie nową generację Focusa ST. Hot hatch ten jest wersją pośrednią między standardowym modelem a topowym Focusem RS. Nowy Focus ST ma tradycyjnie już do wyboru jeden z dwóch silników – benzynowy lub Diesla.

Ford Focus ST – silniki

Zacznijmy od tego drugiego, wysokoprężnego silnika. W przypadku Focusa ST będzie to 2-litrowej pojemności turbodiesel z rodziny EcoBlue. Jednostka ta wyciska moc 190 koni mechanicznych przy 3500 obr./min oraz potężny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2000 do 3000 obr./min. To najmocniejszy silnik Diesla, jaki kiedykolwiek zamontowano w seryjnym Fordzie Focusie.

Fani jednostek benzynowych wybrać będą mogli z kolei nowy silnik – najmocniejszy w ogóle w historii Focusa ST. O ile w poprzednim ST pracował 2-litrowy benzyniak, tak teraz Ford zdecydował się na „upsizing”, montując w rasowym hot hatchu jednostkę o pojemności 2,3 litra.

Z czterech turbodoładowanych cylindrów inżynierom udało się wykrzesać spory zapas mocy, który przy 5500 obr./min sięga 280 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy w przypadku Focusa ST to pokaźne 420 Nm w zakresie od 3000 do 4000 obr./min.

Zobacz także: Ford i Volkswagen wyprodukują wspólne modele

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus ST 2019 Ford Focus ST 2019

Nie jest to ostatnie słowo, jeśli chodzi o 2,3-litrowy silnik, bo pamiętajmy, że w Focusie RS wyciśnięto 350 KM. Tu jednak mówimy o wersji ST, która musi być nieco słabsza, o ile w przypadku 280 KM możemy użyć tego słowa.

Podsumowując, w porównaniu do poprzedniego Forda Focusa ST moc maksymalna wzrosła o 12 proc., a maksymalny moment obrotowy o 17 proc. Pozwala to „urwać” około pół sekundy na sprincie od 0 do 100 km/h, który teraz zająć ma raptem 6 sekund.

Ford Focus ST - napęd

Moc przenoszona jest w obu wersjach silnikowych na przednią oś, z wykorzystaniem systemu eLSD. Jest to nic innego, jak sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Zobacz także: zaostrzenie kar za kradzież tablic rejestracyjnych

REKLAMA

Ford Focus ST 2019 Ford Focus ST 2019

W przypadku jednostki benzynowej Ford skorzystał z rozwiązań zastosowanych choćby w supersportowym Fordzie GT. Mowa o trybie sportowej jazdy (tryby Sport oraz Track Drive), w którym przepustnica po odpuszczeniu gazu będzie częściowo otwarta, niwelująca opóźnienie w rozpędzaniu samochodu po ponownym wciśnięciu pedału gazu.

Oba silniki połączone są z sześciobiegową manualną skrzynią o krótkim skoku, która opcjonalnie może być wyposażona w system rev matching, albo z siedmiostopniowym automatem.

Jeśli chodzi o zawieszenie, jest ono zmodyfikowane w stosunku do modelu seryjnego. Standardowo jest obniżone o 10 mm i wyposażone w adaptacyjne amortyzatory CCD. Z kolei układ kierowniczy jest o 15 proc. bardziej precyzyjny.

Ford Focus ST dostępny będzie jak dotąd w wersjach pięciodrzwiowej i kombi. Na Starym Kontynencie w salonach pojawić się ma w połowie roku.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij