Ford Focus ST Performance – pakiet mocniejszych wrażeń

Ford Focus ST ma 280 KM mocy i do setki przyspiesza w 5,7 sekundy. Teraz jego możliwości zwiększa pakiet Performance, który zmienia tego hot-hatcha w maszynę do skutecznej jazdy po torze.

Ford Focus ST Performance fot. materiały prasowe
Ford Focus ST Performance
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 91 350 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jak poprawić osiągi Focusa ST na torze wyścigowym? Zamówić go z fabrycznym pakietem Performance, opracowanym przez dział Ford Performance i przetestowanym nie gdzie indziej, jak na słynnej Północnej Pętli niemieckiego toru Nürburgring. Dodajmy od razu, że ów pakiet kosztuje 16 500 złotych i dostępny jest wyłącznie dla pięciodrzwiowego hatchbacka, w wariancie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Ford informuje, że gwarantuje to najniższą możliwą masę pojazdu dla jak najlepszej jego kontroli, a także pozwala na „maksymalne poczucie satysfakcji za kierownicą”. Wierzymy póki co na słowo, a przy najbliższej okazji przekonamy się na własnej skórze.

Ford Focus ST Performancefot. materiały prasowe
Ford Focus ST Performance

Ford Focus ST z pakietem Performance - ostrzejsza jazda

Seryjny Ford Focus ST przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h. Osiągi te zapewnia 2,3-litrowy silnik benzynowy Forda EcoBoost o mocy 280 KM uzyskiwanej przy 5500 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm w zakresie 3000-4000 obr/min. Pakiet Performance natomiast pozwala kierowcy na więcej, m.in. dzięki regulacji nastawów gwintowanego zawieszenia KW Automotive. Ale to dopiero początek.

Regulowany system gwintowanego zawieszenia dostępny w pakiecie Performance, opracowany wspólnie z ekspertami sportów motorowych, firmą KW Automotive, wykorzystuje amortyzatory ze stali nierdzewnej z 12-stopniową regulacją reakcji w górę i 16-stopniową regulacją odbicia. Dwa tryby regulacji umożliwiają regularnym bywalcom torów wyścigowych precyzyjne dostrojenie reakcji zawieszenia, a nawet dostosowanie parametrów Focus ST do swoich ulubionych torów.

Ford Focus ST Performancefot. materiały prasowe
Ford Focus ST Performance

Amortyzatory współpracują z malowanymi proszkowo sprężynami, które są sztywniejsze nawet o 50 procent i obniżają zawieszenie o 10 mm w porównaniu ze standardowym Focusem ST – niższy środek ciężkości pomaga zredukować przechyły nadwozia, pozwalając kierowcy na szybsze zmiany kierunku jazdy. Właściciele mogą obniżyć zawieszenie jeszcze bardziej – do 15 mm, jeśli pozwalają na to lokalne przepisy.

19-calowe obręcze kół są o 10 procent lżejsze od standardowych, co poprawia pionową dynamikę ich pracy, a w efekcie kontakt opony z nawierzchnią i przyczepność podczas przyspieszenia, hamowania i pokonywania zakrętów. Obręcze są wyposażone w opracowane specjalnie pod kątem przyczepności opony Pirelli P Zero Corsa. Zadbano również o wyższą skuteczność hamowania. Przednie tarcze mają o 10 procent większą średnicę niż standardowe wersje z tarczami o średnicy 330 mm, co w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo poprawia siłę hamowania i zapewnia większą powierzchnię rozpraszania temperatury – redukując utratę właściwości hamowania, wynikających z przegrzania podczas długich sesji na torze.

Ford Focus ST Performancefot. materiały prasowe
Ford Focus ST Performance

Ale Performance to także nieco podrasowana stylistyka. Opracowane specjalnie dla wersji ST tylny spojler, dyfuzor i wstawki przedniego zderzaka są wykończone na wysoki połysk w kolorze Agate Black, niezależnie od koloru nadwozia. Wszystkie trzy elementy poprawiają pasywnie parametry aerodynamiczne, optymalizując siłę docisku i stabilność. Czarny lakier w kolorze Agate Black zyskały również dach, górna osłona chłodnicy i obudowy lusterek zewnętrznych. Podobny efekt czerni o wysokim połysku nadano felgom z lekkiego stopu, kontrastującym z wykończonymi na czerwono zaciskami hamulcowymi.

Pakiet torowy Performance dla Focusa ST jest dostępny w wielu krajach, w tym w Polsce. Jego cena nie wydaje się wygórowana, jak na zakres modyfikacji i ulepszeń - przypomnijmy, to 16 500 zł. Pierwsze dostawy samochodów wyposażonych w pakiet spodziewane są w listopadzie.

Zobacz także:
Zobacz również:
REKLAMA