[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Ford Focus ST kombi. Zdjęcia i dane techniczne

Ford Focus ST nowej generacji zadebiutował w bardziej praktycznej wersji. Pod maskę trafią te silniki, co w przypadku hatchbacka.

Ford Focus ST kombi Ford Focus ST kombi
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 87 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Focus ST – silniki

Focusa ST kombi napędzany będzie 2-litrowej pojemności turbodieslem z rodziny EcoBlue. Jednostka ta generuje moc 190 koni mechanicznych przy 3500 obr./min oraz potężny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2000 do 3000 obr./min. To najmocniejszy silnik Diesla, jaki kiedykolwiek zamontowano w seryjnym Fordzie Focusie.

Fani jednostek benzynowych wybrać będą mogli z kolei nowy silnik – najmocniejszy w ogóle w historii Focusa ST. O ile w poprzednim ST pracował 2-litrowy benzyniak, tak teraz Ford zdecydował się na „upsizing”, montując w rasowym hot hatchu jednostkę o pojemności... 2,3 litra.

Z czterech turbodoładowanych cylindrów inżynierom udało się wykrzesać spory zapas mocy, który przy 5500 obr./min sięga 280 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy w przypadku Focusa ST to pokaźne 420 Nm w zakresie od 3000 do 4000 obr./min.

Zobacz także: pierwsza hybryda Skody nadchodzi

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus ST kombi Ford Focus ST kombi

Nie jest to ostatnie słowo, jeśli chodzi o 2,3-litrowy silnik, bo pamiętajmy, że w Focusie RS wyciśnięto 350 KM. Tu jednak mówimy o wersji ST, która musi być nieco słabsza, o ile w przypadku 280 KM możemy użyć tego słowa.

Podsumowując, w porównaniu do poprzedniego Forda Focusa ST moc maksymalna wzrosła o 12 proc., a maksymalny moment obrotowy o 17 proc. Pozwala to „urwać” około pół sekundy na sprincie od 0 do 100 km/h, który w hatchbacku zajmuje raptem 6 sekund. Tu będzie nieco wolniej.

Zobacz także: Ford Ranger Raptor - pick-up do zadań specjalnych

REKLAMA

Ford Focus ST kombi Ford Focus ST kombi

Ford Focus ST - napęd

Moc przenoszona jest w obu wersjach silnikowych na przednią oś, z wykorzystaniem systemu eLSD. Jest to nic innego, jak sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

W przypadku jednostki benzynowej Ford skorzystał z rozwiązań zastosowanych choćby w supersportowym Fordzie GT. Mowa o trybie sportowej jazdy (tryby Sport oraz Track Drive), w którym przepustnica po odpuszczeniu gazu będzie częściowo otwarta, niwelująca opóźnienie w rozpędzaniu samochodu po ponownym wciśnięciu pedału gazu.

Oba silniki połączone są z sześciobiegową manualną skrzynią o krótkim skoku, która opcjonalnie może być wyposażona w system rev matching. Model z dieslem dodatkowo zamówić można z siedmiostopniowym automatem.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Focus ST kombi Ford Focus ST kombi

Jeśli chodzi o zawieszenie, jest ono zmodyfikowane w stosunku do modelu seryjnego. Standardowo jest obniżone o 10 mm i wyposażone w adaptacyjne amortyzatory CCD. Z kolei układ kierowniczy jest o 15 proc. bardziej precyzyjny.

Ford Focus ST dostępny będzie jak dotąd w wersjach pięciodrzwiowej i kombi. Na Starym Kontynencie w salonach pojawić się ma w połowie roku. Ceny poznamy bliżej tej daty, ale już teraz rywale w postaci Skody Octavii RS czy Seata Leona Cupra R ST mogą czuć się zagrożeni.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

REKLAMA

Ford Focus ST – silniki

Focusa ST kombi napędzany będzie 2-litrowej pojemności turbodieslem z rodziny EcoBlue. Jednostka ta generuje moc 190 koni mechanicznych przy 3500 obr./min oraz potężny moment obrotowy 400 Nm w zakresie od 2000 do 3000 obr./min. To najmocniejszy silnik Diesla, jaki kiedykolwiek zamontowano w seryjnym Fordzie Focusie.

Fani jednostek benzynowych wybrać będą mogli z kolei nowy silnik – najmocniejszy w ogóle w historii Focusa ST. O ile w poprzednim ST pracował 2-litrowy benzyniak, tak teraz Ford zdecydował się na „upsizing”, montując w rasowym hot hatchu jednostkę o pojemności... 2,3 litra.

Z czterech turbodoładowanych cylindrów inżynierom udało się wykrzesać spory zapas mocy, który przy 5500 obr./min sięga 280 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy w przypadku Focusa ST to pokaźne 420 Nm w zakresie od 3000 do 4000 obr./min.

Zobacz także: pierwsza hybryda Skody nadchodzi

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij