Ford Focus Sedan sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, ale nie u nas, a w Azji – zwłaszcza w Chinach. Teraz jednak dostał szansę na zyskanie grona klientów także i w Europie. Czy czeka go tutaj duże zainteresowanie, czy raczej będzie to model niszowy?
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Ford Focus Sedan – cennik
Europejczycy sedany lubią, owszem, ale też bez przesady. W Polsce popularne są raczej te tanie, jak choćby Fiat Tipo, który w trójbryłowym nadwoziu jest tańszy od hatchbacka o niemal 9 tys. złotych. Tymczasem Ford wycenił swojego sedana na 78 900 złotych za wersję wyposażenia Trend, z 1-litrowym silnikiem o mocy 100 KM, czyli dokładnie tyle samo, ile za wersję hatchback, kiedy nie uwzględnimy obowiązującego na nią obecnie rabatu.
Ford póki co oferuje Focusa Sedan w dwóch wersjach wyposażenia – bazowej Trend oraz Connected. Ta druga startuje od kwoty 89 000 złotych i jest dostępna z 1-litrowym silnikiem, ale dysponującym mocą 125 KM. Jest jeszcze 150-konny, trzycylindrowy EcoBoost o pojemności 1,5 litra, współpracujący z 8-stopniowym automatem. Ten wariant, na poziomie Connected, to już 104 000 złotych.

Tak wyceniony Focus Sedan, w połączeniu z bardzo ładnie narysowanym, zgrabnym i eleganckim nadwoziem, znajdzie z pewnością chętnych klientów indywidualnych, ale na większą popularność może zapewne liczyć ze strony flot, firm przewozowych i taksówek.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Ford Focus Sedan – nadwozie i wymiary
Ford Focus Sedan ma 4647 mm długości, podczas gdy hatchback to 4378 mm, a kombi 4668 mm. Identyczny jest za to, oczywiście, rozstaw osi, mierzący 2700 mm dla wszystkich trzech wersji, a także szerokość – 1825 mm. Dużą zaletą wersji sedan jest bagażnik. Mierzy on 539 litrów, co jest bardzo dobrym wynikiem. Znów, dla porównania, hatchback mieści 375 litrów, a kombi 608 litrów.

Jeśli chodzi o wyposażenie, będzie się ono pokrywać z tym, oferowanym dla Focusa hatchbacka. Mówimy zatem, dla wersji Trend, o manualnej klimatyzacji, radioodbiorniku z łącznością Bluetooth, asystencie pasa ruchu czy LED-owych światłach do jazdy dziennej.
Zobacz także:
Komentarze