[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Ford Focus Speedster – udany efekt rosyjskiego tuningu

W ostatnich miesiącach sporo pisaliśmy o rasowych speedsterach pokroju Ferrari Monzy SP2 czy McLarena Elvy. Swoje trzy kopiejki dorzucił teraz rosyjski tuner. Zobaczcie efekty!

Ford Focus Speedster Ford Focus Speedster, źródło: instagram.com/ford_market
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Świat supersamochodów jest niezwykle różnorodny. Co rusz na rynku pojawiają się kolejne unikalne, ściśle limitowane konstrukcje, które zapierają dech w piersiach. Wisienką na tym supersamochodowym torcie jest segment speedsterów. Kilka wybranych przykładów rasowych speedsterów prezentowaliśmy w osobnym artykule.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

W ostatnich kilku miesiącach mieliśmy natomiast do czynienia z co najmniej paroma premierami tego typu aut. Przypomnijmy choćby:

Teraz do tego grona dołącza kolejny model. Podpięcie tego projektu do grona motoryzacyjnych perełek z najwyższej półki byłoby jednak mocną przesadą. Trafia on zatem do osobnej szuflady - oryginalnych projektów tuningowych. Mowa bowiem o Fordzie Focusie, przerobionym przez rosyjską firmę Ford Market na rasowego speedstera.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Normalnie większość tego typu modyfikacji, w rodzaju przeróbek zwykłych aut, mających udawać supersamochody, to jeżdżące koszmarki. Tu jednak pokusimy się o stwierdzenie, że efekt przerósł najśmielsze oczekiwania, bo Focus w wersji Speedster prezentuje się naprawdę dobrze.

Mieszcząca się w Sankt Petersburgu firma Ford Market przyłożyła się do zadania. Nie widać rażących niedoróbek, a i stylistycznie samochód jest bardzo spójny. Pozbawiony dachu i przedniej szyby, za to z dwoma charakterystycznymi garbami za fotelami model ma zderzaki z Focusa ST. Do tego żółty lakier nadwozia i grafitowe obręcze kół dopełniają efektu całości.

Ciekawostką jest zastosowanie pneumatycznego zawieszenia, które pozwala mocno obniżyć nadwozie, kiedy samochód prezentowany jest na zlocie oraz zwiększyć prześwit, kiedy rusza w drogę.

Zmiany objęły też wnętrze, gdzie zamontowano sportowe fotele z żółtymi pasami oraz kierownicę z poprzedniej generacji Focusa. W oczy rzucają się umieszczone za nią żółte łopatki zmiany biegów. Skrzynia jest tu bowiem automatyczna.

Podoba wam się taka przeróbka Focusa, czy też uważacie ją za przerost formy nad treścią i skończony kicz? Zapraszamy do dyskusji!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA