[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Ford Focus z napędem hybrydowym

Ford Focus to kolejny model – po Pumie i Fieście – który otrzyma hybrydowe silniki, wykorzystujące technologię mild hybrid. Znamy już ceny hybrydowego Focusa.

| Data aktualizacji: 2020-07-02
Ford Focus Hybrid Ford Focus Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Focus jako miękka hybryda

Ford Focus EcoBoost Hybrid oferowany będzie w dwóch wariantach mocy, podobnie jak Puma czy Fiesta. Pod maskę trafi tu trzycylindrowy silnik 1.0, generujący moc 125 KM lub 155 KM. Ten drugi wariant ma oferować średnie spalanie na poziomie 5,1 l/100 km (WLTP), co według zapewnień producenta oznacza o 17 proc. większą oszczędność w porównaniu do trzycylindrowego silnika 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM z manualną skrzynią biegów (obecnie w ofercie 1.5 EcoBoost występuje już tylko w wersji z 8-stopniowym automatem).

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Jeśli chodzi o hybrydowe napędy 1.0 EcoBoost Hybrid, standardowy alternator został tu zastąpiony rozrusznikiem-generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii m.in. podczas hamowania. Energia gromadzona jest następnie w chłodzonych powietrzem akumulatorach litowo-jonowych, wykorzystujących instalację o napięciu 48 V.

Typowo dla miękkich hybryd wspomniany BISG działa również jako silnik elektryczny, współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do zwiększenia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, ale też do zasilania urządzeń elektrycznych pojazdu.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

System mild hybrid dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu zmniejsza obciążenie silnika benzynowego, a to z kolei skutkuje niższym spalaniem. Możliwe jest też chwilowe wykorzystanie silnika elektrycznego BISG, np. podczas przyspieszania, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 240 Nm (dla silnika o mocy 155 KM) – o 20 Nm więcej niż w przypadku samego silnika benzynowego. BISG pozwala też zwiększyć moment obrotowy w zakresie niskich obrotów silnika nawet o 50 proc.

Oprócz nowych wersji silnika hybrydowego w ofercie pozostać ma póki co jeden benzynowy motor bez elektrycznego wspomagania. Będzie to 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM, z 6-biegowym manualem lub opcjonalnie 8-stopniowym automatem.

Gama silników obejmie też w Europie dwa diesle – bazowy 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM oraz 2.0 EcoBlue o mocy 150 KM. Każdy z nich dostępny z 6-biegową manualną skrzynią lub 8-stopniową przekładnią automatyczną.

Na koniec ceny. Ford Focus EcoBoost Hybrid kosztuje od 97 700 złotych za model z nadwoziem hatchback lub od 101 700 złotych za rodzinne kombi. Z kolei podstawowa wersja ze 155-konnym napędem wyceniona została na kwotę 102 200 złotych.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA