REKLAMA

Ford Kuga Hybrid – pełna hybryda do kompletu

Ford Kuga Hybrid dołącza do wersji plug-in hybrid i mild hybrid. Do jego napędu służy klasyczny układ hybrydowy, z samoładującym się niedużym akumulatorem.

Ford Kuga Hybrid fot. materiały prasowe
Ford Kuga Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 107 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ford wprowadza do swojej oferty model Kuga Hybrid, który w gamie modelowej uzupełni rodzinę hybrydowych napędów. Do tej pory Kuga oferowała bowiem tzw. miękką hybrydę (Kuga EcoBlude Hybrid) oraz ładowaną z gniazdka hybrydę plug-in (Kuga Plug-in Hybrid). Kuga Hybrid jest natomiast pełną, klasyczną hybrydą, wykorzystującą samoładujący się w czasie jazdy akumulator.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

REKLAMA

Ford Kuga Hybrid – silnik i napęd

Pod maską Forda Kuga Hybrid pracuje 2,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 152 KM i momencie obrotowym 200 Nm, działający w trybie Atkinsona (jak choćby w Toyocie RAV4 Hybrid czy Hondzie CR-V Hybrid), który sparowany jest z niedużym silnikiem elektrycznym. Ten drugi czerpie energię z chłodzonego cieczą akumulatora, gromadzącego 1,1 kWh energii. Chłodzenie cieczą pozwala efektywniej regulować temperaturę pracy ogniw, a przy tym jest znacznie cichsze od chłodzenia wykorzystującego wentylatory.

Łączna moc systemowa układu napędowego Forda Kugi Hybrid sięga przyzwoitych 190 KM. Rywale oferują – 184 KM w CR-V Hybrid (pracuje tam 2-litrowy silnik benzynowy) lub 218 KM w RAV4 (2,5-litrowy silnik benzynowy, jak w Kudze). Ford opracował przy tym skrzynię CVT, którą dopasował do charakterystyki napędu i wyposażył w symulowane biegi, mające niwelować charakterystyczne dla bezstopniowych przekładni „gumowe” przyspieszenie i wycie wkręconego na wysokie obroty silnika.

Jakie osiągi prezentuje Ford Kuga Hybrid? Od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 9,1 sekundy, a więc mniej więcej na poziomie 150-konnych kompaktów. To niezły wynik, zwłaszcza że hybryda odwdzięczy się na co dzień obniżonym spalaniem, które średnio wynieść ma 5,4 l/100 km. Jak wiadomo, zalety klasycznej hybrydy najmocniej docenić można podczas jazdy miejskiej. Ale i w trasie taki 190-konny napęd pozwoli na bezstresową i oszczędną jazdę. Producent obiecuje, że na jednym pełnym zbiorniku paliwa można pokonać nawet 1000 km.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ile kosztuje Ford Kuga Hybrid?

Polski importer wycenił hybrydowego SUV-a w bogatym wyposażeniu Titanium na kwotę 139 800 złotych (bez rabatu jest to 148 800 zł). Dla porównania, wersja Plug-in Hybrid Forda Kugi kosztuje od 173 400 złotych. Z kolei rywale to Honda CR-V Hybrid, wyceniona w słabiej wyposażonej wersji Comfort na kwotę od 142 400 zł (nie licząc aż 20 tys. zł rabatu) oraz Toyota RAV4 Hybrid wyceniona w bazowej wersji Active na kwotę 141 900 zł (nie licząc ponad 10 tys. zł rabatu).

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA