[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Ford Kuga. Premiera trzeciej generacji

Ford zaprezentował trzecią generację swojego najpopularniejszego SUV-a. Oto nowy Ford Kuga w pełnej krasie.

Ford Kuga 2019 Ford Kuga 2019
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 116 590 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Kuga jest najchętniej kupowanym SUV-em Forda w Europie i jednocześnie trzecim najpopularniejszym modelem tej marki na Starym Kontynencie, zaraz po modelach Fiesta i Focus. W samym tylko 2018 roku klienci kupili 153,8 tys. egzemplarzy Kugi, przyczyniając się do wzrostu europejskiej sprzedaży marki o solidne 19 procent.

Nowa odsłona Forda Kugi jest pod każdym względem lepsza od poprzedniej. SUV urósł niemal w każdym wymiarze, poza wysokością, zmienił swój design na bardziej elegancki i wyrafinowany, a do jego napędu służą aż trzy rodzaje hybrydowych połączeń – od zwykłej hybrydy, poprzez miękką hybrydę, aż po hybrydę plug-in.

Ford Kuga – wymiary

Trzecia generacja Forda Kugi zbudowana jest na płycie podłogowej C2, na której osadzono też nowego Forda Focusa. Auto jest o 4,4 cm szersze, 8,9 cm dłuższe i 2 cm niższe od drugiej generacji Kugi. Ma przy tym nieco większy rozstaw osi – dokładnie o 2 cm.

Wedle zapewnień producenta, przemyślane rozplanowanie przestrzeni zaowocowało zwiększeniem miejsca dla pasażerów. Nad głowami tych z tyłu jest o 1,3 cm więcej miejsca, a z przodu nawet o 3,5 cm. I to przy niższym o 2 cm nadwoziu.

Praktyczność Forda Kugi zwiększa możliwość przesuwania tylnej kanapy – zapewniając wygodę dla pasażerów kosztem pojemności bagażnika lub odwrotnie. Przy odsunięciu kanapy maksymalnie do przodu, bagażnik zwiększa się aż o 67 litrów.

Zobacz także: wszystkie premiery Poznań Motor Show 2019

REKLAMA

REKLAMA

Ford Kuga 2019 Ford Kuga 2019

Ford Kuga – stylistyka

Przejdźmy na moment do wyglądu nowej Kugi. Trzeba przyznać, że styliści stanęli na wysokości zadania, choć oczywiście wygląd jest kwestią gustu. Wyraźnie zarysowane dwie bryły, z odciętą i długą maską sprawiają, że auto prezentuje się bardziej dojrzale i elegancko niż dotychczasowe dwie generacje.

Patrząc na tył samochodu, czy to z profilu, czy od tyłu, widać trochę podobieństwa do Mazdy CX-5. Z kolei przedni półprofil przywodzi na myśl... Porsche Macana. Jedno jest pewne, że stylistycznie auto jest dużym krokiem naprzód, w porównaniu do dość mdłej drugiej generacji.

Zobacz także: kary za cofanie liczników jeszcze w 2019 r.

REKLAMA

Ford Kuga 2019 Ford Kuga 2019

Ford Kuga – napęd

Jak wspomnieliśmy wcześniej, Ford Kuga staje się pełnoprawną hybrydą, bowiem do wyboru są aż trzy rodzaje tego napędu. Uzupełniają je klasyczne wersje spalinowe – zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne.

Mamy zatem model Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild hybrid, tzw. miękka hybryda) oraz Kuga Hybrid („zwykła” hybryda), a także Kuga EcoBlue z 1,5-litrowym lub 2-litrowym dieslem oraz Kuga EcoBoost z jednostką 1,5 litra.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Kuga 2019 Ford Kuga 2019

Ford Kuga Plug-In Hybrid

W wersji hybrydowej plug-in Ford Kuga napędzany jest 2,5-litrowej pojemności silnikiem benzynowym o czterech cylindrach, który współpracuje z motorem elektrycznym. Ten zasilany jest baterią o pojemności 14,4 kWh, dając łączną moc 225 KM.

Jeśli chodzi o zasięg na silniku elektrycznym, ten jest standardowy i wynosi do 50 kilometrów. Akumulator może być ładowany poprzez umieszczone z przodu samochodu gniazdo oraz dzięki odzyskiwaniu energii kinetycznej podczas hamowania. Producent podaje, że 230-voltowa instalacja napełni akumulator w około cztery godziny.

Kierowca ma do wyboru kilka wariantów pracy napędu:

  • EV Auto, w którym system sam dostosowuje sposób wykorzystania zasobów energetycznych,
  • EV Now wymuszający jazdę elektryczną,
  • EV Later oszczędzający energię elektryczną, do wykorzystania na przykład po dojeździe do miasta,
  • EV Charge, wymuszający priorytet ładowania akumulatora.

REKLAMA

Ford Kuga 2019 Ford Kuga 2019

Ford Kuga Hybrid

Samoładująca się hybrydowa Kuga napędzana jest również 2,5-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym, wspieranym niedużą jednostką elektryczną. Litowo-jonowa bateria magazynuje prąd odzyskany podczas hamowania samochodu.

Nie znamy jeszcze parametrów tego rodzaju napędu, jak moc i moment obrotowy. Wiadomo jednak, że Kuga Hybrid będzie dostępna zarówno z napędem na przód, jak i na obie osie.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Kuga 2019 Ford Kuga 2019

Ford Kuga EcoBlue Hybrid (miękka hybryda)

W tej wersji Ford Kuga napędzany jest 150-konnym turbodieslem o pojemności 2 litrów, sparowanym z rozrusznikiem, pełniącym również funkcję generatora. Zastosowano tu 48-voltową instalację elektryczną.

Magazynujący energię BISG (Belt-driven Integrated Starter Generator), czyli rozrusznik-generator zastępuje standardowy alternator i pozwala odzyskiwać i magazynować część energii kinetycznej.

BISG może działać jako wspomagacz napędu, dostarczając chwilowo dodatkowego zapasu momentu obrotowego, potrzebnego do sprawnego wyprzedzania. BISG jest także źródłem zasilania systemów elektrycznych, odciążającym tradycyjny silnik i przyczyniającym się do obniżenia spalania. Producent podaje średnie zużycie na poziomie 5 l/100 km.

REKLAMA

Ford Kuga EcoBlue i Kuga EcoBoost

Ford Kuga trzeciej generacji skorzysta również z tradycyjnego napędu. Gama silników obejmuje 1,5-litrowego diesla EcoBlue o mocy 120 KM oraz 2-litrowego diesla EcoBlue o mocy 190 KM. Jest też jednostka benzynowa EcoBoost o pojemności 1,5 litra, w dwóch wersjach mocy. Słabsza ma 120 KM, a mocniejsza 150 KM.

Niehybrydowe odmiany Forda Kugi sparowane są z sześciobiegową manualną przekładnią lub ośmiostopniowym automatem, a napęd przenoszony jest na przednią oś lub na cztery koła.

Więcej szczegółów poznamy niebawem.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij