Ford Mustang Mach 1 wyjeżdża na drogi

Ford Mustang Mach 1 powrócił w wielkim stylu. Teraz ten supersportowy model, noszący legendarną nazwę, trafia do pierwszych klientów. W Polsce kosztuje od 283 tys. złotych.

Ford Mustang Mach 1 fot. materiały prasowe
Ford Mustang Mach 1
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 225 410 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Mach 1 to powrót do oznaczenia stosowanego już w przeszłości (po raz ostatni w latach 2003-2004) dla modeli wykazujących ponadprzeciętne możliwości. Nowy Ford Mustang Mach 1 stanowić ma pomost pomiędzy popularnym Mustangiem GT z silnikiem V8, a topowymi wersjami sygnowanymi nazwiskiem Carrolla Shelby'ego. Co więcej, nowy Ford Mustang Mach 1 ma być najlepiej prowadzącym się Mustangiem, jaki kiedykolwiek był oferowany europejskim klientom. Teraz Ford ogłosił, że ruszyły właśnie pierwsze dostawy nowego Forda Mustanga Mach 1.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Mustang Mach 1 – silnik i osiągi

Osiągi najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie zostały w Mustangu Mach 1 jeszcze poprawione, dzięki specjalnie zestrojonemu 5,0-litrowemu silnikowi V8, dysponującemu mocą 460 KM, momentem obrotowym 529 Nm oraz szczególnym specyfikacjom skrzyni biegów – manualnej TREMEC lub automatycznej o 10 przełożeniach.

Ford Mustang Mach 1fot. materiały prasowe
Ford Mustang Mach 1

Dla modelu przygotowano także rozwiązania aerodynamiczne oraz nowe systemy chłodzenia podzespołów, wpływające na większą sprawność i lepsze wyniki na torze. Mustang Mach 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy z przekładnią automatyczną lub 4,8 sekundy z „manualem”, a zwiększona o 22 procent w stosunku do Mustanga GT siła docisku wpływa na lepszą zdolność pokonywania zakrętów i stabilność przy dużych prędkościach.

– Nie bez powodu Mustang jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie, jednak wersja Mach 1 podbije serca fanów samochodów wyczynowych po tej stronie Atlantyku – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Mustanga Mach 1 na Europę. – Na drodze oraz torze potrafi więcej, niż którykolwiek z Mustangów, jakie oferowane były wcześniej w Europie i z pewnością zasługuje na legendarny emblemat tej wersji.

Ford Mustang Mach 1 – konstrukcja i nadwozie

Ford Mustang Mach 1fot. materiały prasowe
Ford Mustang Mach 1

Udoskonalenia aerodynamiczne obejmują nowy dwuczęściowy grill, nową dolną osłonę chłodnicy oraz boczne wloty powietrza, które przyczyniają się do poprawy chłodzenia, a także nowy przedni splitter, osłonę podwozia, jednopłatowy tylny spojler i wydajny tylny dyfuzor, które poprawiają siłę docisku i parametry aerodynamiczne. Wydłużona osłona podwozia wykorzystuje również specjalne żebra, kierujące strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulców, które wyposażone są w tym modelu w bardziej zaawansowany układ wspomagania, dbający o zachowanie non stop wysokiej skuteczności hamowania. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo zapewniają krótszą niż 32 metry drogę hamowania z prędkości 100 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy, elektroniczna kontrola parametrów zawieszenia MagneRide oraz sztywniejsze przednie sprężyny i drążki stabilizatora zostały specjalnie przygotowane z myślą o wyczynowych ambicjach Mustanga Mach 1, a w połączeniu z udoskonaloną aerodynamiką zapewniają możliwość wyjątkowo szybkiej zmiany kierunku jazdy i zapanowania nad zmianą kierunku obciążeń w zakrętach.

Architektura zawieszenia, składającego się z ram pomocniczych oraz elementy łączników, montowanych wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, została skonfigurowana tak, aby zminimalizować przechyły, nurkowanie i siłę nośną podczas ostrego przyspieszania i hamowania. Wyjątkowe, pięcioramienne, 19-calowe felgi, szersze o 0,5 cala z przodu i z tyłu, wyposażono w opony Michelin Pilot Sport 4, gwarantujące doskonałą przyczepność na drodze i na torze.

Mach 1 oferuje również możliwość wyboru trybów jazdy, co znamy już z Mustanga, m.in. trybów Sport i Track, wzbogaconych o aplikację Track Apps, umożliwiającą kierowcy korzystanie z akcelerometru, liczników przyspieszenia, a także aplikację Launch Control – obie prezentujące dane na standardowym 12-calowym, cyfrowym zestawie wskaźników.

Według najnowszego cennika, Ford Mustang Mach 1 w wersji 5.0 Ti-VCT V8 460 KM M6, czyli z 6-biegową manualną skrzynią, kosztuje od 283 710 złotych. Z kolei wersja 5.0 Ti-VCT V8 460 KM A10 – ze wspomnianym automatem SelectShift – wyceniono na 293 710 złotych.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA