REKLAMA

Ford Mustang Mach-E 1400 - 7 silników i 1400 KM mocy

Ford Mustang Mach-e 1400 to piekielnie mocny samochód, który korzysta z aż siedmiu silników elektrycznych. Jego możliwości przetestował sam Ken Block. Mamy nagranie.

Ford Mustang Mach-E 1400 Ford Mustang Mach-E 1400
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 010 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Zanim przejdziemy do nagrania z palenia opon w nowym Mustangu Mach-e 1400, na początek warto przybliżyć szczegóły tego niezwykłego samochodu. Powstał on przy współpracy specjalistów z Ford Performance oraz inżynierów RTR – firmy tuningowej należącej do mistrza driftignu Vaughna Gittina Jr. Jest jedynym w swoim rodzaju show-carem, którego zadaniem jest demonstracja możliwości, jakie daje napęd elektryczny i zapewne przekonanie do tego rodzaju napędu najbardziej zagorzałych wielbicieli rasowych spalinowych konstrukcji.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Trzeba przyznać, że choć zamiast bulgotu i warczenia 6,7-litrowego V8 Hoonicorna, czyli Mustanga należącego do Kena Blocka, mamy tu do czynienia z gwizdami i świstami silników elektrycznych, cała reszta robi piorunujące wrażenie. Przyspieszenie, reakcja na gaz i wszystko inne jest tu po prostu na najwyższym poziomie.

Ford Mustang Mach-E 1400

Jak wspomnieliśmy, Mustang Mach-e 1400 korzysta z aż siedmiu silników elektrycznych – trzech przy przednim dyferencjale i czterech z tyłu – dających łącznie 1419 KM mocy i aż 2033 Nm momentu obrotowego. Maszyneria czerpie energię z akumulatora gromadzącego 56,8 kWh, pozwalając nie tylko na błyskawiczne przyspieszanie, ale przede wszystkim jazdę w kontrolowanych poślizgach.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Z zewnątrz Mustanga Mach-e 1400 z seryjnym Mustangiem Mach-e łączy niewiele – jak w przypadku wyczynowych samochodów wyścigowych czy rajdowych. Mocno rozbudowany jest body-kit, z mnóstwem dodatkowych spoilerów i rzucającym się w oczy gigantycznym skrzydłem spoilera z tyłu. Dość powiedzieć, że przy prędkości 257 km/h aerodynamika generuje docisk równy 1 tonie.

Ford Mustang Mach-e 1400

W ramach prezentacji możliwości samochodu Ford Performance zorganizował niezwykłe spotkanie, w którym wziął udział nie kto inny, jak sam Ken Block. Już wcześniej Amerykanin miał możliwość jazdy przedprodukcyjnym Mustangiem Mach-E, ale wówczas nie miał pozwolenia na wykonywanie efektownych bączków i poślizgów. Na to przyszedł czas właśnie teraz – za kierownicą jedynego egzemplarza Mach-E 1400.

Nagranie ze spotkania Kena Blocka z Vaughnem Griffinem Jr. Obejrzycie poniżej. Na początku Griffin opowiada o projekcie i parametrach samochodu, a właściwa akcja zaczyna się od około 8 minuty. Zdradzimy jeszcze, że na koniec następuje zamiana i Vaughn Griffin Jr. dosiada słynnego Hoonicorna, czyli 1400-konnego Mustanga V8, którym Ken Block popisuje się swoimi umiejętnościami na co dzień.

Przyznamy, że choć elektryczny Mach-E 1400 robi na nas piorunujące wrażenie, to jednak brzmienie potężnego V8 i płomienie wydobywające się z wydechu są tym, do czego będziemy tęsknić, kiedy tradycyjne napędy odejdą do lamusa. A wy? Dajcie znać w komentarzach – którym z tych dwóch aut chcielibyście poszaleć.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA