REKLAMA

Ford Mustang Mach-E GT – Ma okazać się najszybszym w klasie

Ford Mustang Mach-E GT jest topowym wariantem elektrycznego SUV-a. Producent odsłonił właśnie kolejne tajemnice i twierdzi, że to najszybszy model w swoim segmencie.

Ford Mustang Mach-E GT Materiały prasowe
Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mach-E w wersji GT był już zapowiadany w momencie debiutu pozostałych wersji. Stąd wiemy na przykład, ile mocy będzie oferował jego napęd i jaki ma być szacunkowy zasięg na jednym ładowaniu. Dopiero teraz jednak producent podał wartość przyspieszenia i pozostałych osiągów.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Mustang Mach-E GT – osiągi

Ford zaprezentował po raz pierwszy w Europie sportowego Mustanga Mach-E GT. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, „żaden inny pojazd tego segmentu nie przyspiesza lepiej niż Mustang Mach-E GT, wyposażony w 465-konny akumulatorowo-elektryczny układ napędowy, przekazujący moc na wszystkie koła”. Dodajmy jeszcze, że moment obrotowy to kolosalne 830 Nm.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Z takimi wartościami przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Mustangowi Mach-E dokładnie 3,7 sekundy. To duże zaskoczenie, bowiem kilka miesięcy temu słyszeliśmy jedynie, że ma to być „mniej niż 5 sekund”. No i jest. Znacznie mniej. Mniej niż u rywali – Jaguara I-Pace czy Polestara 2. Jedynie Tesla Model Y może Mustangowi Mach-E GT co najwyżej dorównać.

Ale GT oznacza coś więcej, niż tylko mocny silnik i szybki sprint do „setki”. Wśród opcjonalnych dodatków znajdziemy tu bowiem między innymi:

  • adaptacyjne zawieszenie MagneRide,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • czerwone zaciski hamulcowe,
  • dostępne tylko w tym modelu lakiery nadwozia jak Cyber Orange.

Ford Mustang Mach-E GTMateriały prasowe
Ford Mustang Mach-e GT

REKLAMA

W kabinie znajdziemy z kolei 15,5-calowy wyświetlacz dotykowy Full HD obsługujący system komunikacji i rozrywki SYNC3 nowej generacji, a także fotele Ford Performance i charakterystyczną kierownicę z zamszowymi wstawkami.

Mustang Mach-E GT jest standardowo wyposażony w akumulator trakcyjny o zwiększonej pojemności użytkowej 88 kWh, zapewniający zasięg do 500 km wg cyklu WLTP.

Przy okazji debiutu Mustanga Mach-E GT Ford ogłosił również, że standardowy Mustang Mach-E, wyposażony w akumulator o zwiększonej pojemności i napęd na wszystkie koła, zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 5,1 sekundy, czyli w czasie, jaki osiąga Tesla Model Y Long Range, przy zasięgu do 540 km.

Co więcej, Ford ogłosił również, że klienci, którzy złożą w tym i przyszłym roku zamówienia na Mustanga Mach-E, otrzymają pięć lat bezpłatnego dostępu do sieci ładowania FordPass, która powiększyła się w ciągu niecałego roku o prawie 25 proc. i obejmuje obecnie w Europie ponad 155 000 stacji ładowania.

Klienci, zamawiający model Mach-E, otrzymają również roczny bezpłatny dostęp do sieci szybkiego ładowania IONITY, która do końca tego roku otworzy ponad 270 z 400 planowanych stacji.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA