Ford Mustang Mach-E GT wchodzi do sprzedaży

Topowy wariant GT elektrycznego Forda Mustanga Mach-E jest już dostępny w Polsce i znamy jego cenę. Auto dysponuje potężną mocą blisko 490 KM.

Ford Mustang Mach-E GT fot. materiały prasowe
Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-e GT do setki przyspiesza w zawrotnym tempie 3,7 sekundy, a pozwala na to zarówno moc maksymalna, sięgająca 487 KM, jak i potężny moment obrotowy na poziomie 860 Nm. Tym samym elektryczny Mustang Mach-E GT jest najlepiej przyspieszającym seryjnym Fordem, jaki był kiedykolwiek dostępny w Europie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Polska cena tego modelu, który do salonów wjedzie na początku 2022 roku, rozpoczyna się od 335 000 zł. W zamian otrzymamy rasowego SUV-a, którego akumulator, gromadzący 98 kWh energii, pozwoli pokonać do 490 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). Przy tym czas ładowania od 10 do 80 proc., przy użyciu prądu o mocy 150 kW, to około 45 minut, a w czasie 10 min takiego szybkiego ładowania, zasięg może wzrosnąć o niemal 100 km.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Mustang Mach-E GT – zawieszenie, hamulce, tryby jazdy

Ford Mustang Mach-E GTfot. materiały prasowe
Ford Mustang Mach-E GT

Standardowe wyposażenie modelu Mustang Mach-E GT obejmuje adaptacyjne zawieszenie MagneRide, dostrojone specjalnie dla klientów europejskich, sportowy układ hamulcowy Brembo czy 20-calowe felgi aluminiowe.

Co do trybów jazdy, wraz z ich stopniowym przełączaniem od Whisper przez Active do Untamed, zwiększa się udział momentu obrotowego przekazywanego na koła. Specyfiką topowego modelu jest natomiast tryb Untamed Plus. Oprócz bardziej sportowo zestrojonego układu kierowniczego, ostrzejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia, usztywnionego zawieszenia, symulacji redukcji biegów i wzmocnionej ścieżki dźwiękowej we wnętrzu w trybie Untamed, funkcja Untamed Plus wyciska z układu napędowego maksimum możliwości, dla zapewnienia stałej mocy i momentu obrotowego, a co za tym idzie, powtarzalności osiągów, na przykład w czasie jazdy na torze wyścigowym.

REKLAMA

Ford Mustang Mach-E GT – wyposażenie

Ford Mustang Mach-E GTfot. materiały prasowe
Ford Mustang Mach-E GT

W kabinie na kierowcę czeka duży, 15,5-calowy ekran centralny z najnowszą generacją systemu komunikacji SYNC. Sportowe fotele Ford Performance są pokryte miękką w dotyku sztuczną skórą, która pojawia się również na kierownicy. Komfortowe wyposażenie uzupełnia system audio B&O z dziesięcioma głośnikami czy bezdotykowe sterowanie klapą 402-litrowego bagażnika. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w dach panoramiczny.

Ford Mustang Mach-E powyżej oczekiwań

Na koniec warto wspomnieć, że Ford Mustang Mach-E był w sierpniu 2021 r. najlepiej sprzedającym się osobowym samochodem elektrycznym w Polsce. Model osiągnął taki rezultat już w drugim miesiącu sprzedaży na polskim rynku. Liczby bezwzględne nie są może szczególnie atrakcyjne, bo mówimy o 55 klientach, ale rynek aut elektrycznych w Polsce wciąż raczkuje i tych 55 egzemplarzy to dobry wynik i ponad 10 proc. udziału w rynku aut elektrycznych.

Ford Mustang Mach-E GTfot. materiały prasowe
Ford Mustang Mach-E GT

Inna kwestia, że większość zamówień pochodziła od klientów biznesowych, którzy odpowiadają za 93 proc. sprzedaży modelu i z naszych informacji wynika, że dużo jest wśród nich dealerów. Tak czy inaczej, dzięki temu chętni na Mustanga Mach-E nie muszą długo czekać na swój egzemplarz, bo auta we wszystkich wersjach są dostępne od ręki. Cenę Mustanga Mach-E można dodatkowo obnizyć, nawet o 27 tys. złotych, korzystając z programu dofinansowania zakupu samochodów bezemisyjnych „Mój elektryk”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA