REKLAMA

Ford Mustang Mach-E – cennik elektrycznego SUV-a

Ford Mustang Mach-E wjeżdża do polskich salonów, a jego cennik pokazuje, że na tle konkurencji ten elektryczny SUV może być całkiem godną uwagi propozycją.

Ford Mustang Mach-E Materiały prasowe
Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E jest elektrycznym SUV-em, który odwołuje się do legendy modelu Mustang nie tylko nazwą, ale i stylistyką nadwozia. Teraz ten długo wyczekiwany model został już wyceniony na naszym rynku. Nie przedłużając, oto jego cennik:

  • Mustang Mach-E RWD 269 KM, 75 kWh, zasięg 440 km – 216 120 zł
  • Mustang Mach-E RWD 294 KM, 98 kWh, zasięg 610 km – 247 570 zł
  • Mustang Mach-E AWD 269 KM, 75 kWh, zasięg 400 km – 249 560 zł
  • Mustang Mach-E AWD 351 KM, 98 kWh, zasięg 540 km – 286 310 zł

Jest jeszcze wersja First Edition, ale ta została już ponoć wyprzedana, a kosztowała 303 810 złotych za model z 351-konnym silnikiem, napędem czterech kół i zasięgiem 540 km.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Jak wspomnieliśmy, cena bazowej wersji Mustanga Mach-E może okazać się konkurencyjna, patrząc na ofertę rywali. Bo na przykład w bardzo zbliżonej cenie 211 tys. złotych dostaniemy elektryczną Skodę Enyaq iV 80, tyle że ze słabszym, bo 204-konnym silnikiem (w Mach-E 269 KM), choć nieco większym zasięgiem 536 km (w Mach-E 440 km). Wspomniana Skoda do „setki” przyspiesza w 8,5 sekundy, natomiast Mach-E robi to w 6,9 sekundy.

Wspomnieć jeszcze warto o innych rywalach – z nieco wyższej niż Skoda półki. Weźmy Mercedesa EQC – tutaj rozmowa zaczyna się od poziomu 299 tys. złotych – moc silnika co prawda sięga aż 408 KM, ale już zasięg wynosi 412 km. Podobnie w przypadku Audi i jego e-trona, gdzie cennik otwierają kwoty na poziomie przeszło 308 tys. złotych za 312 KM mocy i maksymalnie 340 km zasięgu. Jest jeszcze elektryczny Jaguar I-Pace, ale ten też w bazowej wersji wyceniono na 360 tys. złotych za 400 KM mocy i 470 km zasięgu.

Ford Mustang Mach-EMateriały prasowe
Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E – szybkie ładowanie

Jak rozwiązano kwestię ładowania niemałych akumulatorów Mustanga Mach-E? Jak czytamy w komunikacie prasowym, ze względu na fakt, że podobno aż 80 proc. czasu ładowania aut elektrycznych odbywa się w domu, Ford proponuje rozbudowanego wallboxa, zwiększającego trzykrotnie tempo ładowania z domowego gniazdka. Podano nawet dokładniejsze dane – w 6 godzin ma się udać napełnić standardowy akumulator, co przy zwykłym gniazdku zajmuje około 20 godzin.

Ford Mustang Mach-E oferuje też możliwość ładowania prądem stałym o mocy do 150 kW. Dla wersji z powiększonym zasięgiem i napędem na tylne koła w 10 minut takiego ładowania zyskamy 93 km zasięgu. W przypadku standardowej baterii natomiast, ładowanie od poziomu 10 do 80 proc. zajmie około 38 minut.

Nie znamy cen Forda Mustanga Mach-E GT, która jest topową wersją, przyspieszającą do "setki" w 5,1 sekundy, ale więcej o niej przeczytacie tutaj.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA