REKLAMA

Ford Mustang Mach-E popularny w Polsce

Sprzedaż elektrycznego Forda Mustanga Mach-E w Polsce ruszy oficjalnie w czerwcu, ale w przedsprzedaży zamówiono już 60 proc. tegorocznej puli – wynika z danych polskiego importera.

Ford Mustang Mach-E fot. materiały prasowe/Dominik Kalamus
Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E, którego testowaliśmy już w naszej redakcji, to pierwszy w pełni elektryczny SUV marki, który będzie miał premierę w polskich salonach sprzedaży Forda w czerwcu 2021 roku. Auto cieszy się sporą popularnością na całym świecie, w tym również w Polsce, gdzie elektryczne pojazdy wciąż są dość egzotycznym widokiem. Nie przeszkadza to jednak, żeby jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży Mustanga Mach-E importer zebrał przeszło 130 zamówień z puli 220 egzemplarzy przeznaczonych dla naszego kraju na 2021 rok.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Przypomnijmy, że Ford Mustang Mach-E dostępny jest w kilku wersjach, różniących się między innymi pojemnością akumulatora, a więc i zasięgiem, a także mocą napędu, który może być przenoszony na wszystkie koła lub na koła tylnej osi. Ceny na naszym rynku przedstawiają się następująco:

  • Mustang Mach-E RWD 269 KM, 75 kWh, zasięg 440 km – 216 120 zł
  • Mustang Mach-E RWD 294 KM, 98 kWh, zasięg 610 km – 247 570 zł
  • Mustang Mach-E AWD 269 KM, 75 kWh, zasięg 400 km – 249 560 zł
  • Mustang Mach-E AWD 351 KM, 98 kWh, zasięg 540 km – 286 310 zł

Na początku dostępna jest jeszcze wersja First Edition, która kosztuje 303 810 złotych za model z 351-konnym silnikiem, napędem czterech kół i zasięgiem 540 km.

Ford Mustang Mach-Efot. materiały prasowe/Dominik Kalamus
Ford Mustang Mach-E

Ciekawostką jest też to, co przekazał Piotr Pawlak, prezes Ford Polska, na temat najchętniej wybieranych przez Polaków wersji. Blisko 45 proc. wszystkich zamówionych aut to wersje z rozszerzoną pojemnością "baterii" oraz napędem na wszystkie koła. Drugą najchętniej wybieraną wersją jest First Edition, której zamówienia stanowią blisko 30 proc. – Biorąc pod uwagę, że First Edition bazuje na wersji AWD 98 kWh, to blisko 75 proc. aut zostało zamówionych z rozszerzoną pojemnością baterii oraz napędem na wszystkie koła – komentuje Piotr Pawlak.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ford Mustang Mach-E RWD 75 kWh – wyposażenie

Podstawowa wersja Mach-E jest bogato wyposażona. Standardem jest 15,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, Ford SYNC nowej generacji, podgrzewane przednie fotele czy tylne reflektory LED. Wersje z napędem na tylne koła są dostępne z 18-calowymi felgami aluminiowymi.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu obejmuje m.in.: system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, system zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist, asystenta utrzymania pasa ruchu; adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, boczne poduszki i kurtyny dla 1. i 2. rzędu siedzeń, a także system ostrzegania pieszych Audible Vehicle Alert System.

Ford Mustang Mach-Efot. materiały prasowe/Dominik Kalamus
Ford Mustang Mach-E

Moc maksymalna samochodu w tej wersji wynosi 269 KM (198 kW), a jego zasięg według WLTP – do 440 kilometrów. Maksymalny moment obrotowy obu wersji z napędem na tylne koła wynosi natomiast 430 Nm. Cena modelu w tej wersji wynosi od 216 120 zł.

REKLAMA

Ford Mustang Mach-E AWD 75 kWh

Podstawowa wersja Mustanga Mach-E z napędem na wszystkie koła jest dostępna w cenie od 249 560 zł. Od poprzednio omówionej, poza napędem różni ją także zasięg – według WLTP wynosi on 400 km. Moc maksymalna tej wersji wynosi 269 KM (198 kW), a maksymalny moment obrotowy 580 Nm.

Na tym jednak różnice się nie kończą. Mustang Mach-E AWD 75 kWh wyposażony jest już w 19-calowe felgi aluminiowe, a także zewnętrzny pakiet stylizacji nadwozia. Klienci decydujący się na tę wersję mogą także liczyć na adaptacyjne reflektory LED Mustang Signature czy przednie fotele z funkcją pamięci regulowane elektrycznie w ośmiu płaszczyznach, a także kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem.

Ford Mustang Mach-E RWD 98 kWh

Wersja z napędem na tylne koła i „baterią” o zwiększonej pojemności jest natomiast dostępna od 247 570 zł. To właśnie w tej wersji samochód może pochwalić się imponującym zasięgiem 610 kilometrów oraz wieloma dodatkami niedostępnymi w wersjach ze standardową baterią. Moc maksymalna samochodu w tej wersji wynosi 294 KM (216 kWh).

Ford Mustang Mach-Efot. materiały prasowe/Dominik Kalamus
Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh

Samochód podobnie jak wersja z mniejszą „baterią” jest wyposażony w czerwone zaciski hamulcowe. Obie wersje wyposażone są także w ciemną podsufitkę i perforowaną tapicerkę foteli Sensico z efektownymi, czerwonymi przeszyciami.

Zasięg modelu według WLTP wynosi 540 km, a jego moc maksymalna 351 KM (258 kW). Cena modelu w tej wersji zaczyna się od 286 310 zł.

Ford Mustang Mach-E First Edition AWD 98 kWh

First Edition to pierwsza wersja specjalna Mustanga Mach-E. Samochód w tej wersji wyróżnia perforowana tapicerka foteli Sensico z niebiesko-czerwonymi przeszyciami nawiązującymi do koloru nadwozia. Podobnie jak pozostałe wersje z napędem na wszystkie koła, samochód ma czerwone zaciski hamulcowe oraz 19-calowe felgi aluminiowe.

First Edition zawiera także wszystkie udogodnienia z innych wersji wyposażenia oraz dodatkowo panoramiczny dach, system audio B&O z 10 głośnikami, kamerę 360 stopni, inteligentny tempomat, zaawansowanego asystenta parkowania. Moc maksymalna samochodu wynosi 351 KM (258 kW), a zasięg 540 kilometrów według WLTP. Cena specjalna dla klientów w Polsce wynosi od 303 810 zł.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA