REKLAMA

Ford Mustang Shelby GT500 w Europie

Ford Mustang Shelby GT500 będzie dostępny w Europie, ale poza oficjalną siecią sprzedaży. Importem zajmie się austriacka firma. Tanio nie będzie.

Ford Mustang Shelby GT500 Materiały prasowe
Ford Mustang Shelby GT500
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 010 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Nowy Ford Mustang jest w Europie hitem. Jego obecna generacja ma całkiem przystępną cenę, a odmiana z silnikiem V8 to kwintesencja amerykańskiej motoryzacji, do tego jedno z najtańszych V8 na rynku.

Ford Mustang Shelby GT500 - cena

Rok temu Ford przedstawił światu topową odmianę Shelby GT500. Flagowy pony car ma 760 KM mocy generowanej z silnika V8 o pojemności 5,2 litra. Niestety topowego Shelby GT500 nie dostaniemy na Starym Kontynencie w oficjalnej sprzedaży. Ale! Z pomocą przychodzi austriacka firma Peicher US-Cars, która zajmuje się importem GT500 do Europy.

REKLAMA

Od razu dodajmy, że nie są to tanie rzeczy. Podstawowy Ford Mustang z silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 290 KM kosztuje obecnie od 199 tys. złotych. Rasowy Ford Mustang GT z silnikiem 5.0 V8 o mocy 450 KM to wydatek rzędu 224 tys. złotych. Z kolei specjalny Mustang Bullitt V8 o mocy 460 KM kosztuje od 257 tys. złotych.

Zobaczmy zatem, ile Austriacy żądają za GT500. Cena zaczyna się od 110 tys. euro, czyli obecnie około pół miliona złotych, za podstawową wersję Shelby GT500. Natomiast model wyposażony w pakiet Carbon Fiber Track Pack (m.in. bez tylnej kanapy) szybuje z ceną do poziomu 155 tys. euro, czyli około 700 tys. złotych.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Drogo, nawet bardzo. Ale wystarczy spojrzeć na rynek amerykański, żeby przekonać się, że niektórzy dealerzy Forda w USA oferują Shelby GT500 Track Pack za jeszcze wyższą cenę, sięgającą w przeliczeniu 765 tys. złotych.

Szybka kalkulacja pokazuje, że za jednego Shelby'ego GT500 można kupić trzy i pół Mustangi 2.3 EcoBoost lub trzy Mustangi GT V8 i zostanie jeszcze na nową 200-konną Fiestę ST w wyposażeniu ST3.

Ford Mustang Shelby GT500 – silnik i napęd

Przypomnijmy na koniec, o czym w ogóle mówimy. Shelby GT500 to najmocniejszy seryjny Mustang w historii. Według oficjalnych danych Shelby GT500 dysponuje mocą 760 KM, a moment obrotowy sięga maksymalnie 847 Nm! To wszystko z silnika V8 o pojemności 5,2 litra. „Setkę” GT500 osiąga w 3,6 sekundy, a jedną czwartą mili „robi” w mniej niż 11 sekund.

W ten sposób Shelby GT500 staje się nie tylko najmocniejszym drogowym Fordem w historii, ale jego silnik ma też najlepsze parametry wśród produkcyjnych silników V8 w ogóle. Jeśli chodzi o konkurencję, Mustang Shelby GT500 plasuje się między 707-konnym Dodgem Challengerem SRT Hellcat, a 791-konną bestią SRT Hellcat Redeye. Ma także o 110 KM więcej niż Chevrolet Camaro ZL1.

Zobacz także:

Doładowana jednostka napędowa V8 ma ten sam blok, jak w GT350 z wolnossącym silnikiem, ale zmieniony wał korbowy. Przekłada się to na głębsze brzmienie silnika. Kompresor mechaniczny ma pojemność 2,65 litra, jest więc większy niż u konkurentów – Dodge'a Challengera Hellcat czy Chevroleta Camaro ZL1 i niewiele mniejszy niż w wersji Demon Dodge'a Challengera.

Napęd przekazywany jest na tył za pomocą siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni Tremec. Nie znajdziemy tu przekładni manualnej, jak w odmianach GT350 i GT350R. Jak zdradza Ford, przekładnia zmienia bieg w czasie zaledwie jednej dziesiątej sekundy.

Kierowca ma dodatkowo do dyspozycji funkcję line-lock, która przyhamowuje przednie koła, pozwalając na efektowne „palenie gumy”, a także launch control, wspomagającą sprawne ruszanie z miejsca w możliwie najkrótszym czasie.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA