Ford Puma ST kontra Puma RC – nietypowy wyścig

Rasowy SUV Ford Puma ST stanął do walki na torze. Jego przeciwnikiem był również Ford Puma, ale w wydaniu RC – zdalnie sterowanego modelu. Kto zwyciężył?

Ford Puma ST vs Ford Puma RC fot. materiały prasowe
Ford Puma ST vs Ford Puma RC
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 74 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

W filmie opublikowanym przez Forda, nowa Puma ST, będąca pierwszym SUV-em przygotowanym dla Europejczyków przez oddział Ford Performance, staje w świetle reflektorów do pojedynku z małą, ale potężną wersją samej siebie.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Puma ST vs. Puma RC to emocjonujący wyścig z czasem, w którym prowadzony przez gwiazdę motorsportu Louise Cook kompaktowy SUV Puma ST o mocy 200 KM mierzy się ze zdalnie sterowaną repliką RC w skali 1/10, prowadzoną przez Lee Martina, profesjonalnego kierowcę zdalnie sterowanych modeli klasy RC.

Pojedynek, kręcony na kultowym torze wyścigowym Brands Hatch w Wielkiej Brytanii, okazał się prawdziwym testem zwrotności Pumy ST. Pełnowymiarowa Puma ST, korzystająca z zaawansowanych podzespołów sportowych, poprawiających jej zdolności pokonywania zakrętów, może okrążyć 1,9-kilometrowy tor Brands Hatch Indy Circuit w czasie około 60 sekund.

Tymczasem mała Puma ST RC w skali 1/10 musi pokonać trzy okrążenia 220-metrowego toru kartingowego Brands Hatch, który jest dokładną repliką pełnowymiarowego toru Indy Circuit, imitującą w mniejszej skali jego sześć trudnych zakrętów. Oczekiwany czas okrążenia wynosił dla zminiaturyzowanej Pumy ST około 20 sekund, zawody wymagały więc pełnej sprawności zarówno samochodów, jak i kierowców, co doprowadziło do emocjonującego finału.

 

REKLAMA

REKLAMA

Ford Puma ST – cechy szczególne

Puma ST to sportowy SUV Forda, prezentujący dynamikę dopracowaną przez zespół Ford Performance. Jest napędzany 1,5-litrowym silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 200 KM i przyspiesza od 0-100 km/h w 6,7 sekundy.

Sportowe rozwiązania techniczne, takie jak wyjątkowy w tym segmencie mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania oraz unikalne parametry zawieszenia i układu kierowniczego, zapewniają wyjątkowe reakcje na zakrętach. Wśród zmiennych trybów jazdy dostępny jest tryb torowy, który dostosowuje właściwości dynamiki pojazdu, by uzyskać jak najlepsze czasy okrążeń i najczystsze wrażenia z jazdy.

Aby zapewnić Pumie ST jak największe szanse na zwycięstwo, za kierownicą zasiadła brytyjska zawodniczka rajdowa Louise Cook, która jest zdobywczynią Pucharu FIA w klasie produkcyjnych samochodów z napędem na jedną oś, a także tytułu mistrzyni w klasyfikacji kobiet brytyjskich mistrzostw rajdowych.

Ford Puma RC – mała bestia

Jedyny w swoim rodzaju, zbudowany na zamówienie model w skali 1:10, opracowany specjalnie na potrzeby wyścigu przez brytyjską firmę Designworks, to Puma ST RC, oparta na platformie ARC R12FF. Model wykorzystuje silnik elektryczny o mocy 402 W i osiąga prędkość 80 km/h.

Model Puma ST RC jest precyzyjnie wykonaną repliką pełnowymiarowego pojazdu, ma także – jak pierwowzór – napęd na przednie koła. Do wykonania lekkiej karoserii posłużył wytrzymały polistyren (HIPS), a formę odwzorowano dzięki cyfrowym danym inżynieryjnym, zeskanowanym z prawdziwego samochodu i komputerowo sterowanej frezarce. Szczegóły, w tym miniatury kół, lusterek bocznych i wycieraczek zostały wydrukowane w najdrobniejszych szczegółach na drukarce 3D. Nawet nadwozie polakierowano akrylowym lakierem Mean Green na bazie wody, identycznym jak stosowany w seryjnym modelu SUV.

Lee Martin jest profesjonalnym kierowcą zdalnie sterowanych modeli RC, który ma na swoim koncie sześć tytułów mistrza Europy i 13 tytułów mistrza Wielkiej Brytanii.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA