Ford Puma – zaskakuje przestrzenią, szokuje wyposażeniem i imponuje stylistyką

Takiego samochodu jak Puma, Ford nigdy wcześniej nie oferował – modnie stylizowany SUV segmentu B okazał się być strzałem w dziesiątkę, bo dzisiaj to najlepiej sprzedający się model marki w Europie. Czym przekonuje do siebie klientów?

Ford Puma materiały prasowe
Ford Puma

Advertisement

Co znaczy, że Ford nigdy nie oferował takiego auta? Co prawda Ford już jakiś czas temu zaistniał w tym segmencie aut – pierwszym crossoverem tej wielkości był przecież model EcoSport – jednak Puma to całkowicie inny samochód. Pierwsze co rzuca się w oczy to oczywiście jego stylistyka, ponieważ model ten czerpie garściami z auta typu coupé – ma wielkie wloty powierza, muskularnie zarysowane nadkola, a także mocno opadającą linię dachu.

Czy to oznacza, że podobnie jak w samochodach z nadwoziem coupe, w jego wnętrzu jest ciasno? Nic z tych rzeczy – konstruktorzy Forda tłumaczą nawet, że cały proces projektowania tego modelu rozpoczął się nie od narysowania atrakcyjnych kształtów nadwozia, ale właśnie od stworzenia praktycznego i przestronnego wnętrza. To się konstruktorom udało– Ford Puma nie tylko imponuje pod względem komfortu, ale wręcz zawstydza swoich rywali. A przecież konkurencja w tej klasie aut wydaje się obecnie mocna jak nigdy dotąd.

Ford Pumamateriały prasowe
Ford Puma

Ford Puma – ponadprzeciętnie wielki bagażnik. Auto idealne zarówno dla singla, jak i rodziny.

Chociaż Puma zachowała kompaktowe wymiary – co jest wielką zaletą podczas manewrowania autem w mieście – to jednak w jej wnętrzu stworzono wygodne miejsca dla kierowcy i pasażerów, przy czym nie mowa tu o dzieciach, ale dorosłych. Tak, nawet z tyłu trudno narzekać na ciasnotę – przestronna kabina to jeden z tych elementów, który wyróżnia Pumę na tle mniejszych modeli marki, na przykład bardzo popularnej Fiesty. Każdy pasażer ma też do swojej dyspozycji wiele schowków na rzeczy osobiste czy butelkę z wodą, a siedziska są bardzo wygodne.

Ford Pumamateriały prasowe
Ford Puma

W tej klasie samochodów dobry standard zachowany jest wtedy, gdy bagażnik ma pojemność od 350 do 400 litrów. To oznacza, że takie auta mają większe kufry niż dłuższe, kompaktowe hatchbacki. Podobnie jest w przypadku Pumy, ponieważ w jej przestrzeni bagażowej zmieścimy więcej rzeczy niż w większym i droższym Fordzie Focusie! Jest tak oczywiście z kilku powodów, ale wystarczy wymienić najważniejszy – bagażnik tego modelu ma pojemność aż 456 litrów, a to jeden z najlepszych wyników wśród tego rodzaju samochodów.

Bagażnik ma oczywiście dość nisko umieszczony próg załadunkowy, co pozwala z łatwością umieścić w nim nawet ciężkie torby, a do tego nie brakuje w nim haczyków do powieszenia mniejszych pakunków lub toreb z zakupami. Co jasne, oparcia kanapy można łatwo złożyć, a wtedy przestrzeń bagażowa w tym SUV-ie zostaje powiększona aż do 1216 litrów, co również jest wynikiem godnym aut znacznie większych i droższych. Chyba nikt nie ma już wątpliwości, że niewielka Puma jest wybitnie praktycznym autem.

Ford Pumamateriały prasowe
Ford Puma

Wymienione cechy to oczywiście bardzo mocne strony Forda Pumy, a wspomniana pojemność jest niespotykaną w tej wielkości autach i sama w sobie stanowi o sile tego modelu. Największym wyróżnikiem Pumy jest jednak Megabox. To innowacyjny i autorski pomysł Ford-a, dodatkowy schowek pod podłogą bagażnika, ale nie taki, w którym można co najwyżej położyć kurtkę.. Zapewnia on dodatkową pojemność 80 litrów, ma foremny kształt i… jest wykonany z łatwego w utrzymaniu tworzywa sztucznego oraz ma zawór spustowy, co pozwala opłukać go wodą, która następnie sama spłynie pod samochód. Co więcej Megabox umożliwia przewiezienie pionowo ustawionego produktu o wysokości nawet 1,15 m.

Może się to przydać w kilku sytuacjach. Po pierwsze, schowek można wykorzystać do przewożenia wysokich przedmiotów, np. doniczki z krzewem do naszego ogrodu – jeśli wysypie się z niego ziemia, nie będzie to stanowiło żadnego problemu. Wielu kierowców wykorzystuje Megabox również do przewożenia zwierzaków, które siedzą dzięki temu znacznie niżej i mają więcej przestrzeni – również po takiej przejażdżce schowek można łatwo wyczyścić, opłukując go wodą. Genialne!

Ford Pumamateriały prasowe
Ford Puma

Ford Puma komfort i wygoda to wartości nadrzędne

Wielki ukłon w kierunku projektantów Forda – rzeczywiście udało się stworzyć nieszablonowy samochód, który mimo kompaktowych wymiarów będzie zapewniał zaskakująco duże wnętrze i bagażnik. A co ważniejsze – w parze z treścią idzie forma, bo model ten to jeden z najbardziej dynamicznie i efektownie stylizowanych samochodów, nie tylko w klasie aut tej wielkości, ale wśród SUV-ów w ogóle. Auto występuje oczywiście w kilku wersjach wyposażenia różniących się także wyglądem zewnętrznym, w tym dwóch doprawdy świetnie stylizowanych – sportowo nacechowaną ST-Line i nieco bardziej elegancką ST-Line Vignale.

Ford Pumamateriały prasowe
Ford Puma

W parze z efektowną stylizacją idzie nowoczesne wyposażenie, chociaż w samochodach tej wielkości rzadko zdarza się, żeby było ono aż tak bogate. Kilka przykładów. Fotele Forda Pumy mogą mieć funkcję podgrzewania (to znamy) oraz masażu (co jest unikalne!). Do tego dochodzi system multimedialny SYNC3 łączący się z internetem, dzięki czemu np. kierowca otrzymuje informację o korkach w czasie rzeczywistym oraz system audio klasy premium, stworzony przez markę B&O Play – zespół 8 głośników i wzmacniacza o mocy 575 watów pozwoli kierowcy poczuć się jak w sali koncertowej.

Dynamiczne silniki hybrydowe – poznaj oferowane napędy Forda Puma

O klasie samochodu w największej mierze stanowi jednak układ napędowy, a w tym temacie Ford Puma również rozdaje karty w swojej klasie. Auto może być napędzane przez wielokrotnie nagradzane silniki z rodziny EcoBoost, ale co ważniejsze, dwa z nich są dzisiaj częściowo zelektryfikowane. Co to oznacza? Mianowicie to, że Puma stała się tzw. łagodną hybrydą. Jednostki napędowe o mocy 125 i 155 KM są dziś łączone z niewielkim silniczkiem elektrycznym, który pełni również role alternatora i rozrusznika, a co najważniejsze – dostarcza kierowcy elektrycznego „dopalacza”.

Ford Pumamateriały prasowe
Ford Puma

Jak to działa? W samochodzie znajduje się akumulator, który magazynuje energię odzyskaną podczas hamowania w procesie rekuperacji, a następnie tą energią zasilany jest wspomniany silnik elektryczny, który przekazuje dodatkowa moc podczas ruszania z miejsca lub wyprzedzania. Ponownie, zalet tego systemu jest wiele, ale najważniejsze są dwie – silnik rewelacyjnie szybko reaguje na wciśnięcie gazu, a także do jazdy zużywa mnie benzyny. To tzw. sytuacja win-win.

Co ważne podkreślenia, Ford Puma z silnikami EcoBoost Hybrid może być wyposażony nie tylko w mechaniczna skrzynię biegów, ale również w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową Powershift – potrafi ona zmieniać kolejne przełożenia w okamgnieniu, a także bardzo szybko redukuje biegi podczas mocnego wciśnięcia gazu, a to idealnie pasuje do zadziornego charakteru tego modelu. Kierowcy, którzy lubią prowadzić auto, a tacy są właściciele Fordów, samochodów od lat słynących z wyjątkowych właściwości jezdnych, docenią coś jeszcze – łopatki przy kierownicy, pozwalające kierowcy przejąć kontrolę nad zmianą biegów.

Ford Pumamateriały prasowe
Ford Puma

Czego jeszcze można życzyć sobie w kompaktowym SUV-ie? Ford Puma oferuje znacznie więcej niż jego konkurenci, ma niebagatelną, piękną stylizację nadwozia, przestronne i komfortowe wnętrze i duży bagażnik, bogate wyposażenie zawierające elementy niespotykane w autach tej wielkości, a także nowoczesne, dynamiczne i oszczędne silniki z układem tzw. łagodnej hybrydy – Ford Puma to samochód idealny, nie tylko do miasta ale też w dłuższą trasę.
Więcej o tym modelu można przeczytać na stronie: Ford Puma

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ