[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Ford Ranger Raptor. Pick-up do zadań specjalnych

Ford szykuje gorącą europejską premierę swojego pick-upa w wersji Raptor. Znamy już cenę Forda Rangera Raptora.

| Data aktualizacji: 2019-05-07
Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 100 183 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-2
SPRAWDŹ OFERTY

Ford Ranger Raptor to wyczynowa, off-roadowa wersja Rangera, przeznaczona do pokonywania trudnego terenu, przewożenia ciężkiego ładunku, a przy tym możliwie komfortowego przemieszczania się po asfaltowych drogach.

Co potrafi Ford Ranger Raptor, przekonamy się już za kilka dni, podczas europejskiej prezentacji dla dziennikarzy, zorganizowanej na drogach, bezdrożach i wydmach Maroka. Póki co mamy dla was garść informacji dotyczących tego niezwykłego samochodu.

Ford Ranger Raptor, w wielkim skrócie, oferuje swojemu nabywcy wzmocnione podwozie ze stalowymi osłonami silnika, magnezowymi progami, zawieszeniem zdolnym przetrwać skoki i przejazd przez nieutwardzone szlaki, a także zwiększony prześwit i poszerzony rozstaw kół. A to tylko niektóre z przeróbek w porównaniu do cywilnego Forda Rangera.

Zobacz także: surowe kary za cofanie liczników - znamy datę

REKLAMA

REKLAMA

Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor - napęd

Co pod maską? Otóż jest tu silnik, który na pierwszy rzut oka wydaje się być nieporozumieniem. Po takiej wersji, nad którą pracowali specjaliści Ford Performance, większość obserwatorów spodziewała się mocnego i rasowo brzmiącego benzynowego V6. A tymczasem...

Do napędu Forda Rangera Raptora służy po prostu czterocylindrowy diesel. Ma dwa litry pojemności i układ twin turbo. Maksymalna moc sięga 213 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy to pokaźne 500 niutonometrów.

Jednostka wysokoprężna współpracuje z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów, którą znamy z amerykańskiego Forda F-150 Raptora. Parametry napędu oraz pokrewieństwo z amerykańskim bestsellerem już na papierze wydają się być wystarczające. Jak jest w rzeczywistości, zdradzimy wam po pierwszych jazdach, zaplanowanych na 7-8 maja.

Zobacz także: koniec produkcji Mitsubishi Pajero

REKLAMA

Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor - off-road to jego żywioł

Jeszcze parę słów o przeróbkach Raptora. W porównaniu do standardowej wersji Ranger XLT, Raptor ma o 15 cm większy rozstaw kół i o 5,1 cm większy prześwit. Specjalne amortyzatory Foxa mają większy skok, a tylne zawieszenie zostało przeprojektowane, z wykorzystaniem zintegrowanych drążków Watta.

Dla zapewnienia bezpieczeństwa i kontroli nad sporym momentem obrotowym, producent zamontował w Raptorze większe hamulce oraz terenowe opony BF Goodrich o średnicy 33 cali. Rozmiary kół to 285/70 R17.

Wzmocnione podwozie i zawieszenie zostało zaprojektowane pod kątem lepszych właściwości off-roadowych. I tak, kąt natarcia wynosi 32,5 stopnia, kąt zejścia to 24 stopnie, a kąt rampowy sięga 32,5 stopnia. Sumaryczny prześwit to imponujące 28,3 cm, a głębokość brodzenia to pokaźne 85 cm.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Ranger Raptor Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor - tryby jazdy

Ranger Raptor umożliwia kierowcy wybór spośród sześciu trybów pracy systemu Terrain Management, a w tym:

  • Tryb normalny (Normal) – zorientowany na komfort, oszczędność paliwa i drogowe właściwości jezdne,
  • Tryb sportowy (Sport) - dostosowany do dynamicznej jazdy w terenie,
  • Tryb trawa/szuter/śnieg (Grass/Gravel/Snow) – przewidziany do jazdy po śliskich i nierównych nawierzchniach,
  • Tryb błoto/piasek (Mud/Sand) - dostrajanie reakcji pojazdu w celu uzyskania optymalnej przyczepności i momentu napędowego w głębokich, miękkich nawierzchniach, takich jak luźny piasek i błoto,
  • Tryb jazdy po skałach (Rock) - specjalnie dostosowany do skalistego terenu pokonywanego przy niskiej prędkości, gdzie kluczową rolę odgrywa precyzyjna kontrola sytuacji,
  • Tryb rajdu pustynnego (Baja) - dostrajanie reakcji do szybkiej sportowej jazdy w terenie, ten tryb wybrałby kierowca startujący w słynnym Baja Desert Rally.

Według zapewnień producenta, średnie spalanie silnika ma wynieść 8,9 l/100 km. Na sprint od 0 do 100 km/h potrzeba 10,5 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 170 km/h. A wszystko to w samochodzie, który waży nieco ponad 2,5 tony i może pociągnąć podobnej masy przyczepę.

Poznaliśmy też właśnie cenę Forda Rangera Raptora. Zaczyna się ona od 199 050 zł netto, czyli brutto około 245 tys. zł.

Więcej szczegółów podamy po powrocie z prezentacji Forda Rangera Raptora na marokańskich bezdrożach. Samochód trafi do pierwszych właścicieli w Europie w połowie 2019 roku.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij