[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Ford Ranger Raptor - premiera europejskiej wersji

Ford zapowiedział niedawno nadejście wyczynowego modelu, którego premiera miała odbyć się podczas targów Gamescom. Teraz wiadomo już, że samochodem tym jest Ford Ranger Raptor. Wiemy już co nieco o tym rasowym pick-upie.

Ford Ranger Raptor 2018 Ford Ranger Raptor 2018

Ford Ranger Raptor to najwytrzymalsza i najmocniejsza wersja najlepiej sprzedającego się w Europie pickupa. Samochód wkracza teraz do Europy w nowej, wyrazistej odmianie, której premiera odbywa się na targach Gamescom w Kolonii w Niemczech.

Opracowany przez Ford Performance dla prawdziwych entuzjastów samochodów terenowych, pierwszy w historii Ranger Raptor trafi do sprzedaży w Europie w połowie 2019 roku. Zajrzyjmy zatem pod maskę, gdzie niektórych czekać może zaskoczenie.

Bo co powiecie na czterocylindrową jednostkę o pojemności dwóch litrów? Co więcej, jest to… diesel. Nie pasuje do amerykańskiego, rasowego pick-upa? No cóż, trzeba się z tym pogodzić.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Ranger Raptor 2018 Ford Ranger Raptor 2018

Samochód napędzany będzie wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue, dysponującego mocą 213 KM i potężnym momentem obrotowym 500 Nm. Ta wartość wygląda dobrze na papierze, a w rzeczywistości zapewni dobre osiągi i sprawność w terenie.

Na osłodę dla fanów benzynowych V6 czy V8 pozostaje jeszcze fakt, że Ranger Raptor otrzyma nową 10-stopniową automatyczną przekładnię Forda, którą zapożyczono wprost z modelu F-150 Raptor.

REKLAMA

Ford Ranger Raptor 2018 Ford Ranger Raptor 2018

Podwozie Rangera Raptora zbudowano tak, by wytrzymało ekstremalne przygody w terenie. Wyjątkowa, niezwykle mocna rama korzysta z wysokowytrzymałej stali niskostopowej, by przetrwać obciążenia przenoszone w czasie rajdów terenowych.

Wywodzące się z rajdów terenowych zawieszenie Raptora zostało zaprojektowane tak, by poradzić sobie przy dużej prędkości w trudnym terenie. Z przodu wysokowydajne amortyzatory z tłokami o średnicach 46,6 mm współpracują z aluminiowymi wahaczami i są osadzone w wysokich kolumnach amortyzatorów.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Ranger Raptor 2018 Ford Ranger Raptor 2018

W specjalnie zaprojektowanym, nowym zawieszeniu tylnym z kolumnami coilover i drążkami Watta uzyskano ruch pionowy tylnej osi w górę i w dół przy bardzo niewielkich przemieszczeniach bocznych. Hamowanie odbywa się za pomocą dwutłoczkowych przednich zacisków hamulcowych i wentylowanych tarcz o średnicy 332 mm o grubości 32 mm. Z tyłu wentylowane tarcze o średnicy 332 mm mają grubość 24 mm.

Terenowe opony BF Goodrich 285/70 R17 zostały opracowane specjalnie dla modelu Ranger Raptor. Opony mierzące 838 mm średnicy i 285 mm szerokości mają wzmocnione ścianki boczne i agresywnie terenowy wzór bieżnika.

REKLAMA

Ford Ranger Raptor 2018 Ford Ranger Raptor 2018

Ranger Raptor umożliwia kierowcy wybór spośród sześciu trybów pracy systemu Terrain Management, a w tym:

  • Tryb normalny (Normal) – zorientowany na komfort, oszczędność paliwa i drogowe właściwości jezdne,
  • Tryb sportowy (Sport) - dostosowany do dynamicznej jazdy w terenie,
  • Tryb trawa/szuter/śnieg (Grass/Gravel/Snow) – przewidziany do jazdy po śliskich i nierównych nawierzchniach,
  • Tryb błoto/piasek (Mud/Sand) - dostrajanie reakcji pojazdu w celu uzyskania optymalnej przyczepności i momentu napędowego w głębokich, miękkich nawierzchniach, takich jak luźny piasek i błoto,
  • Tryb jazdy po skałach (Rock) - specjalnie dostosowany do skalistego terenu pokonywanego przy niskiej prędkości, gdzie kluczową rolę odgrywa precyzyjna kontrola sytuacji,
  • Tryb rajdu pustynnego (Baja) - dostrajanie reakcji do szybkiej sportowej jazdy w terenie, ten tryb wybrałby kierowca startujący w słynnym Baja Desert Rally.

Podczas premiery na targach Gamescom firmy Ford i Microsoft ujawniły też, że nowy Ranger Raptor pojawi się w nowej wersji gry wideo Forza Horizon 4 jeszcze w tym roku, dając fanom ekstremalnej jazdy nową możliwość doświadczenia niespotykanych dotąd możliwości pickupa.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 100 183 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij