REKLAMA

Ford S-Max i Ford Galaxy z napędem hybrydowym

Ford S-Max Hybrid i Ford Galaxy Hybrid wchodzą do oferty, wykorzystując podzespoły hybrydowego Forda Kugi. Hybrydowe warianty mają być konkurencją dla silników Diesla.

Ford S-Max Hybrid fot. materiały prasowe
Ford S-Max Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 152 950 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jeśli zastanawialiście się, czy Fordy S-Max i Galaxy są nadal w ofercie tego producenta, to mamy potwierdzenie. Są, mają się całkiem dobrze, a teraz dodatkowo wzbogacają się o nowoczesny napęd hybrydowy, który ma przekonać do siebie między innymi tych, którzy na co dzień wożą sporą rodzinę lub grono znajomych.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

Ford S-Max Hybrid i Galaxy Hybrid – napęd

Jak wspomnieliśmy, Ford w modelach S-Max Hybrid i Galaxy Hybrid wykorzystuje sprawdzony w Kudze napęd. Składa się on z 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w cyklu Atkinsona, współpracującego z niedużym silnikiem elektrycznym. Ten ostatni korzysta z zasilania przez litowo-jonowy akumulator gromadzący skromne, ale wystarczające 1,1 kWh.

Energia elektryczna jest tu wykorzystywana tak, aby – zależnie od sytuacji – obniżyć zużycie paliwa silnika benzynowego lub na krótkich dystansach zapewnić cichą, bezemisyjną jazdę na napędzie elektrycznym. Ładowanie akumulatora odbywa się automatycznie, z wykorzystaniem silnika benzynowego lub przez rekuperację, działającą podczas hamowania lub jazdy wybiegiem. Co ważne, system hamowania regeneracyjnego pozwala na odzyskiwanie do 90 procent energii normalnie traconej podczas hamowania i wykorzystanie tej energii do doładowania akumulatora.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dodajmy, że napęd generuje łączną moc aż 190 KM, zapewniając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy w przypadku S-Maxa Hybrid i równe 10 sekund w Galaxy Hybrid. Według cyklu pomiarowego WLTP, średnie zużycie paliwa wynosić ma 6,4 l/100 km. Co istotne, Ford podaje, że hybrydowy napęd generuje średnio o 10 proc. mniej CO2 w porównaniu z odpowiednikiem napędzanym silnikiem Diesla z rodziny EcoBlue.

Jeśli chodzi o model S-Max Hybrid, jego przestrzeń ładunkowa, łatwa do konfiguracji dzięki przesuwaniu i wyjmowaniu siedzeń, pozwala na wykorzystanie do 2200 litrów pojemności za pierwszym rzędem siedzeń i 285 litrów przy pełnym wykorzystaniu trzech rzędów. W Galaxy Hybrid natomiast przestrzeń ładunkowa liczy 2339 litrów za pierwszym rzędem lub 300 litrów, kiedy wszystkie siedzenia są zainstalowane. Podczas rekreacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się możliwość holowania przyczep o masie od 1560 do 1750 kg, w zależności od wersji.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA